METTLER TOLEDO lancerer Profinet-version af virksomhedens M800-transmitter

METTLER TOLEDO M800 er en multiparametertransmitter med avanceret kontrol af procesanalyser. Inddragelsen af Profinet giver kompatibilitet, hvor en højhastigheds BUS-protokol er et krav.

M800-transmitteren dækker alle almindelige analyseparametre i procesindustrier, herunder pH, ORP, konduktivitet og opløst ilt eller ilt i gasform. Transmitterens 5,7" store fuldfarve berøringsskærm i høj opløsning er designet, så den er praktisk at håndtere og nem at aflæse.

Displayet kan konfigureres, så det viser en række oplysninger ud over selve måleværdien fra den eller de tilsluttede sensor(er). En opsætningsrutine gør, at brugeren kan nå en hvilken som helst menu med blot tre berøringer; derved reduceres oplæringsforløbet og mulighederne for konfigurationsfejl. Logbogs- og brugerstyringsfunktionerne giver sporbarhed og driftssikkerhed.

M800 er kompatibel med METTLER TOLEDO’s digitale ISM® sonder (Intelligent Sensor Management). ISM er en teknologiplatform, der anvender mikroelektronik indbygget i sensorer for at få en række egenskaber, der ikke er mulige med analoge sonder. Disse omfatter diagnostik, der forudsiger, hvornår sensoren trænger til vedligeholdelse. Disse oplysninger er tilgængelige via Profinet-protokollen for integration med aktivstyringsværktøjer.

"Tilføjelsen af Profinet i M800 giver en højere procespålidelighed takket være ren digital kommunikation og øjeblikkelig adgang til oplysninger om sensorens levetid i realtid,” siger Helen He WenQin, der er produktchef hos METTLER TOLEDO Process Analytics. “Dette giver mulighed for nem fjernstyring af analytiske målepunkter for at kontrollere produktionen og undgå ikke-planlagt nedetid i forbindelse med målepunkter.”

For mere information om M800 kan du besøge www.mt.com/M800

Besøg http://www.mt.com/pro for yderligere oplysninger

For spørgsmål, kontakt venligst:

ATle Soloy
'+47 905 63 245
atle.soloy@mt.com

METTLER TOLEDOs Process Analytics-afdeling udvikler og fremstiller instrumentering og sensorer til procesmåling og -styring og tilbyder måling af pH, opløst ilt og luftformig ilt, opløst ozon, turbiditet, iltreduktionspotentiale, resitivitet/konduktivitet, total organisk carbon og flow. METTLER TOLEDO Process Analysis består af to forretningsenheder, Ingold og Thornton, hvis produkter almindeligvis anvendes inden for blandt andet følgende brancher:
• Lægemiddelindustrien og bioteknologi • Industrien for kemisk behandling og raffinering • Bryggeri, føde- og drikkevareproduktion • Energi- og dampproduktionsanlæg • Fremstilling af mikroelektronik

For yderligere oplysninger henvises til www.mt.com/pro

Citater

Helen He WenQin, der er produktchef hos METTLER TOLEDO Process Analytics.