METTLER TOLEDO udstyrer speditører med viden om og vægte til de nye SOLAS-regler

METTLER TOLEDO, verdens førende producent af vejeudstyr, har udgivet svar på de mest almindelige spørgsmål om de nye regler.

De nye regler om sikkerhed for menneskeliv på søen (SOLAS, Safety of Life at Sea) træder i kraft den 1. juli 2016. Det pålægger speditører, hvis navn står på Fragtbrevet, at kontrollere bruttovægten af alle containere, inden de leveres til godsterminalen.

SOLAS er en international aftale om sikkerhed til søs fra Den Internationale Søfartsorganisation, og den er udarbejdet for at sikre, at skibe overholder minimumsstandarderne for sikkerhed i forbindelse med konstruktion, udstyr og drift. Ifølge disse nye, globale regler for containervejning skal alle vægte kontrolleres korrekt ved hjælp af godkendte metoder for at sikre vejenøjagtigheden. For at hjælpe speditører med at forberede sig på disse kommende ændringer har METTLER TOLEDO udarbejdet en vejledning med svar på de spørgsmål, som speditører over hele verden oftest stiller.

Se de ofte stillede spørgsmål for at få mere at vide om:

• De nye SOLAS-regler
  • Hvorfor de blev lavet
  • Hvem der er ansvarlig for overholdelse og kontrol
  • Hvordan du overholder dem, samt
  • Hvordan METTLER TOLEDO kan hjælpe.

Reglerne træder allerede i kraft den 1 juli 2016, og METTLER TOLEDO er klar til at hjælpe speditører med at overholde denne deadline med det samme.Vi har godkendt vejeudstyr til alle lande, og vores vægte er parat til hurtig ibrugtagning.

Besøg www.mt.com/veh-solas for at se ofte stillede spørgsmål og læse mere om vores løsninger.

For spørgsmål , kontakt venligst:

METTLER TOLEDO er en førende global producent af præcisionsinstrumenter. Selskabet er verdens største producent og forhandler af vægte til brug i laboratorier og i industrien.
Inden for området industrivægte, terminaler og vejeceller er Mettler-Toledo en af verdens førende leverandører. Vi er kendt for vores højkvalitets vejeløsninger med høj præcision.
POWERCELL®- vejecellerne er verdens mest nøjagtige og pålidelige brovægtsvejeceller.
Vi tilbyder digitale og analoge vejeceller med OIML og NTEP godkendelser samt ATEX og FM godkendelser til brug i eksplosionsfarlige områder.