METTLER TOLEDO utruster speditører med kunnskap og vekter for de nye SOLAS-reglene

METTLER TOLEDO, verdens ledende veieutstyrsprodusent, har publisert svar på de vanligste spørsmål i forbindelse med de nye reglene.

Nye regler for sikkerhet til personell og skip på sjøen (Safety of Life at Sea — SOLAS) trer i kraft 1. juli 2016. De krever at speditører, hvis navn vises på fraktbrevet, må bekrefte bruttovekt på alle containere før de leveres ved terminalen.

SOLAS er en internasjonal maritim sikkerhetskonvensjon fra International Maritime Organization, som er ment å sikre at skip overholder minimumsstandarder for konstruksjon, utstyr og drift. Denne nye, globale lovgivningen for containerveiing krever at alle vektene er ordentlig verifisert ved hjelp av en godkjent metode, for å sikre nøyaktighet i veiingen. For å hjelpe speditører til å være klare for disse kommende endringene har METTLER TOLEDO satt sammen en veiledning med ofte stilte spørsmål, for å gi svar på noe av det speditører over hele verden lurer på.

Vis vanlige spørsmål for å lære mer om:

• De nye SOLAS-reglene
  • Hvorfor de ble opprettet
  • Hvem er ansvarlig for overholdelse og håndhevelse
  • Hvordan du kan være i samsvar
  • Hvordan METTLER TOLEDO kan hjelpe

Regelverket trer i kraft 1. juli 2016 og METTLER TOLEDO er klar til å hjelpe speditører med å overholde denne tidsfristen umiddelbart. Med veieutstyr som er godkjent for bruk i alle land, er vektene våre raskt klare til bruk.

For å ta en titt på vanlige spørsmål og se nærmere på løsningene våre, kan du gå til www.mt.com/veh-solas

For spørsmål , vennligst ta kontakt:

METTLER-TOLEDO er en ledende global produsent av presisjonsinstrumenter. Selskapet er verdens største produsent og markedsfører av vektinstrumenter for bruk innen laboratorie-, industri og næringsmiddel. Innen industrivekter, terminaler og veieceller er Mettler-Toledo en verdensledende leverandør. Vi er berømt for våre høykvalitets veieløsninger med høy presisjon. POWERCELL®-veiecellene er verdens mest nøyaktige og pålitelige kjøretøy veieceller. Vi tilbyr digitale veieceller og analoge veieceller med OIML- og NTEP godkjenning til bruk i farlige områder.

METTLER TOLEDO selger vekter og veiesystemer samt analyse- og prosessinstrumenter for produksjonsindustri og laboratorier. Selskapet er representert i ca 100 land og har produksjon på 15 steder rundt om i verden, bl a i Sveits, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Konsernet, med hovedkontor i Sveits, er notert på New York Stock Exchange. Totalt har konsernet ca 14.200 ansatte og omsatte i 2016 for 2.508 milliarder USD. METTLER TOLEDO Nordic er en markeds, salg og service organisasjon med hovedkontor i Stockholm, men har også kontorer i Oslo og København. I Finland og Baltikum, så er METTLER TOLEDO representert av forhandlere. I Skandinavia har vi ca. 165 ansatte med en årlig omsetning på ca. 400 millioner kroner.