• Mettler-Toledo AB/

Mettler-Toledos nye serie af Checkvejere til vådt miljø reducerer risiciene for bakteriel kontaminering i levnedsmiddelproduktionen til et minimum

De nye checkvejere, der kan tåle højtrykspuling, klarer selv de strengeste rengøringsprocedurer inden for levnedsmiddelproduktion og sikrer vejenøjagtighed under hensyn af de højeste hygiejnestandarder.

Mettler-Toledo Product Inspection har lanceret en serie af checkvejere, der tåler kraftig højtrykspuling til anvendelser med præcisionsvejning i fødevareproduktioner. Den nye udstyrsserie er specialdesignet til anvendelser, som kræver meget strenge rengøringsprocesser, der bruger kaustiske rengøringsmidler til bekæmpelse af kontamineringsrisici, uden at det går ud over vejenøjagtigheden.   De ideelle anvendelser af de nye checkvejere omfatter forarbejdning af kød, fisk og skaldyr. Mejeriprodukter, bagværk og færdigretter er også velegnede. Under fødevareproduktionen kan det ske, at ingredienser fra flydende produkter spildes på transportbåndene med kontaminering til følge. Det samme gælder andre dele af maskinerne, som er i direkte eller indirekte kontakt med produktet.

Den nye serie af checkvejere  har skrå overflader, der forhindrer, at der samler sig væske og rester, hvorved bakteriel kontaminering undgås, og transportbåndene kan fjernes hurtigt og nemt, så der kan gøres grundigt rent. Serien er designet med åben ramme, og modellerne har kun fire ben på gulvet, hvilket gør det nemt at foretage rengøring.

Systemerne er testet i henhold til IP69 og er modstandsdygtige over for rengørings- og desinfektionsmidler i overensstemmelse med ECOLAB Material Compability Test. Dette gælder også checkvejernes touchskærme, der ikke behøver at blive afmonteret eller tildækket under rengøringsprocedurerne, hvilket giver en reduceret nedetid i forbindelse med regelmæssige rengøringsprocesser.

De nye kontrolvægte overholder de højeste standarder for sikkerhed og hygiejne og er desuden bygget med METTLER TOLEDOs velkendte præcisionsteknologi og pålidelige design. Som det er tilfældet med andre serier fra METTLER TOLEDO, overholder checkvejerne internationale bestemmelser for vejning og Direktivet om måleinstrumenter (MID). Serien overholder også bestemmelser for transportbåndsmaterialer, der kan komme i kontakt med fødevarer, herunder Forordning (EU) 1935/2004 og Forordning (EU) 10/2011, der hjælper kunden med at overholde FDA-standarderne (US Food & Drug Administration).

"I fødevareindustrien er der ikke noget vigtigere end at holde forbrugerne beskyttet mod kontaminering – såvel bakteriel som andre former for kontaminering," udtaler Niels Olesen, administrerende direktør for METTLER TOLEDO. "Det er helt afgørende vigtigt, at produktionsudstyr kan klare de strenge rengøringsrutiner, der er nødvendige for at opretholde et hygiejnisk miljø, uden at det går ud over præcisionen på vejningen."

Serien af checkvejere omfatter følgende to nye linjer:

C33 PlusLine-Checkvejer med robust ydeevne til højtryksspuling

Med sin kombination af pålidelig vejenøjagtighed og robust design leverer C33 PlusLine højpræcisionsvejning under krævende forhold. Systemdesignet gør rengøring og vedligeholdelse enkel med nem afmontering og genmontering af transport-/vejebånd og selvjusterende elastiske bånd, der fjerner behovet for opspænding. Rengøring med delene på plads er om nødvendigt mulig i de fleste tilfælde, og transportbåndenes flip-up-design gør det nemt at komme til alle kritiske områder under rengøring.

C33 PlusLine har en 12" touchskærm, der er placeret foran maskinen af hensyn til personalets sikkerhed. Linjen er også godkendt i henhold til IP69, hvilket betyder, at den ikke skal afdækkes eller fjernes under rengøring. Systemet opsamler centrale produktionsdata og statistikker på mere end 30 sprog.

C35 AdvancedLine-Checkvejere til højtrykspuling med præcision og fleksibilitet

C35 er bygget til krævende miljøer og leverer nøjagtige vejningsresultater på en stabil vejeplatform, der er modstandsdygtig over for højtryksspuling og de fleste kaustiske rengøringsmidler. Systemrammen er designet i overensstemmelse med specificerede hygiejneprincipper og har nem adgang for rengøring samt skrå overflader, så væskeophobninger undgås. Systemet understøtter hastigheder på op til 250 pakker pr. minut og et vægtinterval fra 25 g til 7 kg.

C35 reducerer også nedetid i forbindelse med vedligeholdelse takket være nem demontering – det tager mindre end 1 minut at fjerne de drevne bånd fuldstændigt med minimal brug af værktøj. Den store 15" touchskærm er vaskbar med højtryk ligesom resten af systemet. Vejesoftwaren understøtter IoT/Industry 4.0-initiativer, der bruger åbne grænseflader såsom OPC UA, Pack ML og Fieldbus. Direkte adgang til ERP systemer.

Serien af checkvejere til højtrykspuling er tilgængelig fra den 1. juni 2020.

Du finder flere oplysninger på: www.mt.com/cw-washdown

For spørgsmål , kontakt venligst:

'+45 4 327 08 31

Mettler-Toledo er en førende global producent af præcisions instrumenter. Selskabet er verdens største producent og forhandler af vægte til brug i laboratorier, industrien og til levnedsmiddel branchen.
På produktinspektions området er Mettler-Toledo Garvens den førende globale producent af kontrolvejeløsninger. Mettler-Toledo CI-Vision er førende inden for vision-inspektions løsninger til fødevarer og medicinalindustrien. De udgør sammen med Safeline Metal Detektion, X-ray inspection og Pharmacontrol Electronic (PCE) Mettler-Toledo´s produktinspektions afdeling.

Citater