Michelin klar med stærk sommerpakke

De nye Michelin Pilot Sport 5 og Michelin Primacy 4+ er skræddersyet til maksimal performance hele vejen ned til 1,6 mm. mønsterdybde.

Med lanceringen af sin nyeste generation af sommerdæk sender Michelin forbedrede udgaver af to af de mest populære sommerdæk på markedet. Både Michelin Pilot Sport 5 og Michelin Primacy 4+ anvender avanceret dækteknologi til at forlænge dækkenes levetid og sikre hhv. optimal præcision og køreglæde bag rattet (1) samt maksimal sikkerhed fra første til sidste kilometer (2,3,4).

Michelin Pilot Sport 5: Sportslig køreglæde i et af de mest holdbare sportsdæk på markedet (1)

Med Pilot Sport 5 lancerer Michelin et nyt sommerdæk målrettet ejere af sportslige og højtydende biler. Dækket er udviklet med fokus på ideel balance mellem sportslige egenskaber og lang holdbarhed. I test er Pilot Sport 5 det mest holdbare sommerdæk i sportskategorien (1).

For at opnå præcision og føling i sving anvender Michelin sin Dynamic Response-teknologi i Pilot Sport 5. Teknologien er oprindeligt udviklet til motorsport og består af et aramid- og nylonlag i dækket, der omkranser selve dækstrukturen for øget kontrol og køreglæde.

Samtidig har Michelin med Dual Sport Tread Design-teknologien optimeret dækmønsteret, så den inderste del af mønsteret øger greb og bremseevne på våd vej, mens dækkets ydre blokke forbedrer greb og bremseevne på tør vej. Endelig har dækket et flot visuelt udtryk med et fløjelsagtigt look. Et design, som i 2021 sikrede Michelin prisen “Contemporary Good Design Award” ved Red Dot Award (7).

MICHELIN Pilot Sport 5

Michelin Pilot Sport 5 afløser det populære og testvindende (8,9) Pilot Sport 4. Det nye sommerdæk er på markedet allerede og fås i 50 dimensioner fra 17-21 tommer.

Michelin Primacy 4+: Øget sikkerhed fra første til sidste kilometer (2,3,4)

Samtidig med lanceringen af Pilot Sport 5 sender Michelin også sit nye sommerdæk Michelin Primacy 4+ på markedet. Et dæk udviklet til personbiler og SUV’er med fokus på komfortable kørsel i hverdagen og på sommerens langture med familien.

MICHELIN Primacy 4

Dækket anvender Michelins EverGrip-teknologi, der kombinerer to lag gummi for at modvirke mønsterslid og lede vand effektivt væk - også når dækket er slidt. Det gør, at Primacy 4+ har stærke bremseegenskaber på våd vej både som nyt og i slidt tilstand (4). Samlet set leverer Primacy 4+ sikkerhed i top fra første til sidste kilometer (2,4) og har den længste levetid i sin klasse (10).

Michelin Primacy 4+ kommer på markedet i 82 størrelser fra marts. Inden udgangen af 2022 fås dækket i 121 dimensioner fra 16 til 21 tommer.

For mere information, kontakt venligst

Maira Zoeller, PR-ansvarlig, Michelin Europe North, maira.zoeller@michelin.com, +49 152 54698848

Fotos kan downloades her:

MICHELIN Pilot Sport 5: link
MICHELIN Primacy 4+: link

Michelin er en af verdens førende dækproducenter og har et mål om at forbedre kundernes mobilitet ved at producere og distribuere de mest bæredygtige dæk, serviceydelser og løsninger. Michelin tilbyder også digitale tjenester, vejkort og guides, der hjælper med til at gøre rejsen bedre. Endelig udvikler Michelin højteknologiske materialer, som i dag anvendes i mobilitetsindustrien. Michelin Gruppen har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 127.000 medarbejdere i verden og 69 produktionsanlæg. I alt producerede Michelin i 2019 200 millioner dæk (www.michelin.com).

(1) Longevity:  Test conducted by DEKRA TEST CENTER, on Michelin's request, May-June 2021, on dimension 225/40 ZR18 92Y on VW Golf 8 comparing MICHELIN Pilot Sport 5 (100%) versus BRIDGESTONE Potenza Sport (58,7%); CONTINENTAL PremiumContact 6 (63,7%); GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5 (78,2%); PIRELLI P Zero PZ4 (SC) (56,2%) competitors. Longevity test run in average real usage (D50) with 11568 km run and extrapolated longevity at 1.6mmResults may vary according to road and weather conditions.

(2) Aquaplaning in Curve: External tests conducted by TÜV SÜD Product Service, on Michelin's request, in June 2021, on dimension 205/55 R16 91V on VW Golf 8 2.0l TDI, 8mm water height, comparing MICHELIN Primacy 4+ (100%) versus BRIDGESTONE TuranzaT005 (87,6%); CONTINENTAL PremiumContact 6 (81,2%); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (94%) competitors. Results may vary according to road and weather conditions.

(3) Aquaplaning in straight line: External tests conducted by TÜV SÜD Product Service, on Michelin's request, in June 2021, on dimension 205/55 R16 91V on VW Golf VII 1.5 TSI, 9mm water height, comparing MICHELIN Primacy 4+ (100%) versus BRIDGESTONE TuranzaT005 (97,7%); CONTINENTAL PremiumContact 6 (98,4%); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (97,9%) competitors. Results may vary according to road and weather conditions.

(4) Wet braking new and worn: External tests conducted by TÜV SÜD Product Service, at Michelin's request, between 80-20 kph, in June 2021, on dimension 205/55 R16 91V on VW Golf 8 (worn means when worn at machine – buffed - to the depth of Tread Wear Indicator according to European regulation: ECE R30r03f) comparing MICHELIN Primacy 4+ (new: 22,8m - worn: 31,5m) versus BRIDGESTONE TuranzaT005 (new: 22,6m - worn: 36,4m); CONTINENTAL PremiumContact 6 (new:23,1m - worn: 35,3m); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (new: 23,8m - worn: 35,5m) competitors. Results may vary according to road and weather conditions.

(5) Dry braking:  External tests conducted by TÜV SÜD Product Service, on Michelin's request, between 100-0 kph in June 2021, on dimension 225/40 ZR 18 XL 92Y on VW Golf 8 comparing comparing MICHELIN Pilot Sport 5 (32,5m) versus BRIDGESTONE Potenza Sport (32,6m); CONTINENTAL PremiumContact 6 (33,9m); GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5 (33,9m); PIRELLI P Zero PZ4 (SC) (32,6m) competitors. Results may vary according to road and weather conditions

(6) Wet braking:  External tests conducted by TÜV SÜD Product Service, on Michelin's request, between 80-20 kph, in June 2021, on dimension 225/40 ZR 18 XL 92Y on VW Golf 8 comparing MICHELIN Pilot Sport 5 (22,0m) versus BRIDGESTONE Potenza Sport (22,1m); CONTINENTAL PremiumContact 6 (22,5m); GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5 (22,8m); PIRELLI P Zero PZ4 (SC) (22,8m) competitors. Results may vary according to road and weather conditions

(7) https://www.cgdaward.com/en/

(8) Based on 39 ratings and reviews on https://www.michelin.dk/auto/tyres/michelin-pilot-sport4  (3 February 2022)

(9) MICHELIN Pilot Sport 4, 14 podiums since 2016: 1. AUTO EXPRESS (UK) summer test 2016 (1st out of 9) in dimension 225/40 R18; 2. AMS (Germany) summer test 2017 (1st out of 10) in dimension 245/45 R18 Y ; 3. AUTO BILD (Germany) summer test 2017 (1st out of 9) in dimension 245/40 R18 ; 4. SPORT AUTO (Germany) summer test 2017 (1st out of 7) in dimension 225/40 R18 ; 5. EVO (UK) summer test 2017 (1st out of 9) in dimension 225/40 R18 ; 6. AMS (Germany) summer test 2018 (1st out of 11) in dimension 225/45 R 17 94Y ; 7. AUTO ZEITUNG (Germany) summer test 2018 (1st out of 6) in dimension 225/45 R17 ; 8. AUTO BILD (Germany) summer test 2019 (1st out of 53) in dimension 225/45 R17 ; 9. EVO (UK) summer test 2019 (2nd out of 7) in dimension 225/40 R18 ; 10. ADAC (Germany) summer test 2020 (1st out of 16) in dimension 225/40 R18 ; 11. TEKNIIKAN MAAILMA (TW) (Finland – Nordics countries) summer test 2020 (1st out of 15) in dimensions 225/45 R17 ; 12. AMS (Germany) summer test 2020 (1st out of 11) in dimension 225/45 R18 ; 13. AUTO BILD (Germany) summer test 2020 (1st out of 50) in dimension 245/45 R18 ; 14. TYRE REVIEWS (UK) summer test 2021 (1st out of 11) in dimension 225/40 R18.

(10) Longevity: External tests conducted by DEKRA TEST CENTER, on Michelin's request, in July 2021, on dimension 205/55 R16 91V on VW Golf comparing MICHELIN Primacy 4+ (REF km) versus BRIDGESTONE TuranzaT005 (-15 998km); CONTINENTAL PremiumContact 6 (-5 655km); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (+2093km) competitors. Longevity test run in average real usage (D50) with 12200 km run and extrapolated longevity at 1.6mm. Results may vary according to road and weather conditions

Hurtige fakta

Michelins seneste generation af sommerdæk, Michelin Pilot Sport 5 og Michelin Primacy 4+, bruger avanceret dækteknologi til at forlænge dækkenes levetid. Dækkene sikrer hhv. optimal præcision og køreglæde bag rattet samt maksimal sikkerhed fra første til sidste kilometer.
Tweet dette