Kandidater til bestyrelsen i Dampskibsselskabet NORDEN A/S

MEDDELELSE NR. 58 - 2 MARCH 2023

Med henvisning til punkt D i indkaldelse til ordinær generalforsamling udsendt den 14. februar 2023 (meddelelse nr. 41/23) har bestyrelsen nu den glæde at forslå følgende to kandidater til bestyrelsen på den kommende ordinære generalforsamling den 9. marts 2023:

Vibeke Bak Solok, Finansdirektør i ATP Ejendomme

Vibeke er dansk statsborger og p.t. finansdirektør i ATP Ejendomme, et datterselskab af Danmarks største pensionsfond med fokus på ejendomsinvesteringer. Vibeke tiltræder dog snart som direktør for den danske internetbank, Lunar Bank. Vibeke bor i København.

Vibeke er oprindeligt uddannet statsautoriseret revisor i PWC, hvor hun blev partner i 1994. Senere i karrieren blev Vibeke regnskabschef og ansvarlig for risikostyring i Danske Bank.

Ian McIntosh, tidligere direktør for Louis Dreyfus Company

Ian er britisk statsborger født i 1961 og bosat i London.

Ian har haft en lang karriere i Louis Dreyfus indenfor handel med råvarer, hvor han fratrådte som direktør i 2020.

Gennem karrieren i Louis Dreyfus har Ian arbejdet på selskabets kontorer i London, Melbourne, Paris og Geneve, hvor han har håndteret de globale aktiviteter for adskillige fremtrædende virksomheder. Han har været direktør med ansvar for aktiviteter i Europa, Sortehavsregionen og Afrika samt strategidirektør på koncernniveau.

Ian etablerede Edesia Asset Management, som er en del af Louis Dreyfuss koncernen, hvor han var direktør og ansvarlig for investeringer. Edesia udviklede sig til en af verdens største investeringsfonde for råvarer, og her var Ian fortrinsvis ansvarlig for ekstern institutionel kapital.

Med de to ovennævnte kandidater anbefaler bestyrelsen valg af følgende:

Klaus Nyborg – genvalg

Johanne Riegels Østergaard – genvalg