Alletiders rekordmåned for Nordnet!

De private investorer gennemførte 53.562 handler i november måned hos Internetmæglerne mod 43.344 i oktober måned. Det er en stigning på 24%. Internetmæglernes andel af antal handler på Københavns Fondsbørs steg til 9,44% i november fra 8,74% i oktober måned. I november 2003 var markedsandelen for Internetmæglerne på 8,45% med 38.930 handler. Se vedlagte tabeller for yderligere information om markedsandele. Ny handelsrekord med 3.069 handler på en dag! Med totalt 37.629 handler i november måned befæster Nordnet sin stilling, som den tredjestørste aktør på Københavns Fondsbørs målt i antal handler, kun overgået af Nordea og Danske Bank. Markedsandelen i antal handler er nu oppe på 6,63% og i omsætning på 2,29%. ”Vi fejrede ny handelsrekord d. 24. nov. med totalt 2.026 handler på Københavns Fondsbørs. 2 dage senere var der ny rekord med totalt 3.069 handler. En stigning på hele 51%. Alene i Vestas gennemførte vores kunder 1706 handler, hvilket er et tydeligt tegn på, at mange af de mest aktive investorer var på banen, siger Max Gandrup, mæglerchef hos Nordnet Danmark. Vestas Wind Systems i top igen. Vestas Wind Systems var i november måned igen den mest handlede aktie blandt de private investorer. Alene ved regnskabsfremlæggelsen for Vestas d. 26. nov. gennemførtes 2.125 handler i Vestas hos Internetmæglerne. Interessen for Maersk B er klart faldende mens GN nu er tilbage som en af de mest interessante aktier blandt de private. Danske Bank som var månedens aktie hos Nordnet, var igen med på Top 10 listen med en placering som nr. 3. De fem mest populære aktier i november blandt de private investorer var Vestas, GN Store Nord, Danske Bank, TDC og Lundbeck. Internetmæglernes Top 10 liste: Antal handler november Antal handler oktober 1 VESTAS 8112 1 VESTAS 9 301 GN STORE 2 NORD 3649 2 MAERSK B 3 393 NOVO 3 DANSKE 3038 3 NORDISK B 2 563 GN STORE 4 TDC 2817 4 NORD 1 866 5 MAERSK B 2485 5 LUNDBECK 1 837 6 PHARMEXA 2260 6 TDC 1 740 BAVARIAN 7 LUNDBECK 2199 7 NORDIC 1 396 8 TORM 1864 8 TORM 1 302 NOVO 9 NORDISK B 1673 9 GENMAB 1 144 10 NOVOZYMES B 1119 10 NOVOZYMES B 1 035 Kilde: Nordnet Securities Bank AB og Københavns Fondsbørs. For yderligere information, kontakt: Max Gandrup, Mæglerchef, Nordnet Danmark, Telefon: 7020 6685 Mobil: +46 709890071 E-mail: max.gandrup@nordnet.dk Nordnet Danmark er en del af Nordnet Securities Bank AB, datterselskab til Nordnet AB (publ), noteret på Stockholmsbørsens O-liste. Nordnet er Nordens største Internetmægler. Nordnet består af Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge (www.nordnet.no), Nordnet Danmark (www.nordnet.dk) og Eurotrade Securities S.A. i Luxembourg (www.eurotrade.lu).