Fantastisk rekordmåned for Internetmæglerne

De private investorer gennemførte 88.770 handler i juni måned hos Internetmæglerne mod 60.174 i maj måned. En stigning på 48%. Internetmæglernes andel af antal handler på Københavns Fondsbørs steg til 10,52% i juni måned mod 9,40% i maj måned. Sammenlignet med 39.733 handler i juni 2004 er det en stigning på 123%.

”Juni måned blev et godt bevis på at aktiehandlen blandt private investorer øger i takt med kursstigninger. Den ekstremt høje handelsaktivitet blandt de private i juni måned, som normalt kendetegnes ved lavere aktivitet, viser at aktiekulturen i Danmark aldrig har været stærkere, siger Max Gandrup, Mæglerchef hos Nordnet Danmark. Vestas i særklasse mest handlede aktie Med totalt 11.276 handler i juni måned beviste Vestas endnu engang at aktien er de private investorers favoritaktie. Markante kursstigninger i TK Development og Keops tog disse aktier ind på Top 10 listen med placeringer som henholdsvis nr. 3 og 6. De fem mest populære aktier i juni blandt de private investorer var Vestas, Novo Nordisk B, TK Development, TDC og Maersk B. Internetmæglernes Top 10 liste: Antal handler juni Antal handler maj 1 VESTAS 11276 1 VESTAS 8749 2 NOVO NORDISK B 4460 2 MAERSK B 4169 3 TK DEVELOPMENT 3667 3 TDC 3155 4 TDC 3475 4 NOVO NORDISK B 3049 5 MAERSK B 3436 5 GN STORE NORD 2529 6 KEOPS 3191 6 D/S TORM 2371 7 DSV 2554 7 NKT HOLDING 1617 8 DANISCO 2473 8 PHARMEXA 1583 9 D/S TORM 2449 9 DSV 1465 10 PHARMEXA 2256 10 LUNDBECK 1444 Kilde: Nordnet Securities Bank AB og Københavns Fondsbørs. Internetmæglerne er Nordnet og E*trade. For yderligere information, kontakt: Max Gandrup, Mæglerchef, Nordnet Danmark, Telefon: 7020 6685 Mobil: +46 709890071 E-mail: max.gandrup@nordnet.dk The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Securities Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with more than 100 000 clients in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnetpankki.fi, www.nordnetonline.de and www.eurotrade.lu.