Fortsat høj aktivitet hos private investorer

Den høje aktivitet blandt private investorer fortsatte i oktober måned med 89.754 handler hos Internetmæglerne. Sammenlignet med 43.344 handler i oktober måned 2004 er det en stigning på 107%. Internetmæglernes markedsandel målt på antal handler på Københavns Fondsbørs var 10,39% i oktober måned mod 8,74% i 2004. ”Noteringen af TrygVesta blev månedens højdepunkt, men ellers var der ikke meget at glæde sig over i oktober måned, hvor OMXC20 faldt med 3,7%. Handelsaktiviteten var dog alligevel i top, da en stor usikkerhed om den generelle markedsudvikling prægede markedet og skabte store kursudsving”, siger Max Gandrup, Mæglerchef hos Nordnet Danmark. 10% af handlerne i Vestas Den store interesse for Vestas fortsætter, og hver tiende handel hos Internetmæglerne blev gennemført i Vestas i oktober måned. Vestas topper listen med totalt 8.998 handler. TrygVesta nåede med 1.854 handler ikke helt op på top 10, men aktien blev også kun handlet fra d. 14. oktober. De fem mest populære aktier i oktober måned blandt de private investorer var Vestas, Maersk B, TDC, TK Development og DSV. Internetmæglernes Top 10 liste: Antal handler oktober Antal handler september 1 VESTAS 8998 1 VESTAS 8084 2 MAERSK B 5320 2 TDC 5592 3 TDC 4912 3 TORM 5150 4 TK DEVELOPMENT 4466 4 TK DEVELOPMENT 4899 5 DSV 3277 5 MAERSK B 4578 6 NOVO NORDISK B 2917 6 NOVO NORDISK B 4525 7 GENMAB 2799 7 RTX 2915 8 GN STORE NORD 2669 8 GENMAB 2493 9 TORM 2579 9 GN STORE NORD 2362 10 KEOPS 2130 10 GR4SEC 1676 Kilde: Nordnet Securities Bank AB og Københavns Fondsbørs. Internetmæglerne er Nordnet og E*trade. For yderligere information, kontakt: Max Gandrup, Mæglerchef, Nordnet Danmark, Telefon: 7020 6685 Mobil: +46 709890071 E-mail: max.gandrup@nordnet.dk The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Securities Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with more than 110 000 clients in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnetpankki.fi, www.nordnetonline.de and www.eurotrade.lu.