• Nordnet/

Nordnet eksklusiv distributør til offentligheden i Nordnets planlagte børsnotering

MÅ IKKE OFFENTLIGGØRES, PUBLICERES ELLER UDLEVERES HELT ELLER DELVIST, DIREKTE ELLER INDIREKTE, I ELLER TIL USA, AUSTRALIEN, CANADA ELLER JAPAN ELLER NOGEN ANDEN JURISDIKTION, HVOR UDLEVERING ELLER OFFENTLIGGØRELSE ER ULOVLIG. ANDRE BEGRÆNSNINGER ER GÆLDENDE. DER HENVISES TIL “VIGTIG INFORMATION” I SLUTNINGEN AF DENNE PRESSEMEDDELELSE.

Pressemeddelelse, 10. november 2020

Den 5. november 2020 offentliggjorde Nordnet AB (publ) (“Nordnet”) sin plan om at gennemføre en børsnotering af selskabets aktier på Nasdaq Stockholm (“Børsnoteringen”). I dag offentliggøres det, at Nordnet gennem datterselskabet Nordnet Bank AB vil være eksklusiv distributør til offentligheden i Norden i forbindelse med den planlagte Børsnotering.

Børsnoteringen forventes at omfatte et udbud til offentligheden i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Ordrer fra offentligheden på køb af aktier i den planlagte Børsnotering kan alene afgives af kunder i Nordnet. Det er enkelt og omkostningsfrit at oprette sig som kunde på www.nordnet.dk. Under forudsætning af at Nordnet vælger at gennemføre Børsnoteringen, skal ordrer på køb af aktier, når tegningsperioden begynder, afgives via Nordnets online platform.

-  Vi er glade for at kunne tilbyde de private investorer i Norden muligheden for at deltage i vores planlagte børsnotering på Nasdaq. At investere i aktier i en virksomhed, hvor man også er kunde, kan skabe et endnu større engagement, som jeg tror vil være med til at påvirke vores udvikling i positiv retning, siger Anne Buchardt, landechef for Nordnet Danmark.

De endelige betingelser og vilkår for den planlagte Børsnotering fremgår af det prospekt, der vil blive udarbejdet af Nordnet i forbindelse med Børsnoteringen. Prospektet forventes offentliggjort omkring den 15. november 2020.

Når og hvis prospektet offentliggøres, vil det være tilgængeligt på svensk og engelsk på Nordnets hjemmeside, www.nordnetab.com. En sammenfatning af prospektet på dansk vil være tilgængelig på www.nordnet.dk.

For yderligere information, kontakt:

Johan Tidestad, kommunikationschef, Nordnet

johan.tidestad@nordnet.se

Oplysningerne blev sendt til offentliggørelse gennem ovennævnte kontaktperson den 10. november 2020 kl. 09.00 dansk tid.

Vigtig information

Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om at sælge eller en opfordring til at købe værdipapirer i Nordnet AB (publ) (“Selskabet”). Indholdet af denne meddelelse er udarbejdet af Selskabet, som har eneansvar herfor.

Oplysningerne i denne meddelelse er alene til baggrundsorientering og foregiver ikke at være fuldstændige. Ingen person bør, uanset formålet dermed, handle i tillid til de i denne meddelelse indeholdte oplysninger eller nøjagtigheden, rimeligheden eller fuldstændigheden heraf.

Eksemplarer af denne meddelelse udsendes ikke og må ikke udleveres eller sendes i eller til USA, Australien, Canada, Japan eller nogen anden jurisdiktion, hvor udlevering heraf er ulovlig eller kræver registrering eller andre foranstaltninger.

Ethvert udbud af værdipapirer, hvortil der henvises i denne meddelelse, vil blive foretaget på baggrund af et prospekt. Denne meddelelse udgør ikke et prospekt som defineret i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2017/1129 af 14. juni 2017 om det prospekt, der skal offentliggøres, når værdipapirer udbydes til offentligheden eller optages til handel på et reguleret marked, og om ophævelse af direktiv 2003/71/EF (sammen med enhver tilknyttet implementering og delegeret forordning benævnt “Prospektforordningen”). Investorer bør kun investere i de i denne meddelelse omtalte værdipapirer på baggrund af oplysningerne i ovennævnte prospekt.

I ethvert EØS-medlemsland, bortset fra Sverige, og i Storbritannien (hver især et “Relevant Land”) er denne meddelelse alene rettet mod og henvender sig alene til kvalificerede investorer i det pågældende Relevante Land som defineret i Prospektforordningen, dvs. alene til investorer, som kan modtage udbuddet, uden at der foreligger et godkendt prospekt i det pågældende Relevante Land.

De i denne meddelelse omtalte værdipapirer er ikke og vil ikke blive registreret i henhold til U.S. Securities Act of 1933 med senere ændringer (“Securities Act”) og må således ikke udbydes eller sælges i USA, medmindre registrering sker, eller i medfør af en undtagelse fra registreringskravene i Securities Act og i overensstemmelse med gældende værdipapirlovgivning i amerikanske delstater. Selskabet har ikke til hensigt at registrere noget udbud i USA eller gennemføre et offentligt udbud af værdipapirer i USA.

Eksemplarer af denne meddelelse udsendes ikke og må ikke udleveres eller sendes i eller til USA. De heri beskrevne værdipapirer er heller ikke og vil ikke blive registreret i henhold til gældende værdipapirlovgivning i Australien, Canada eller Japan og må med visse undtagelser ikke udbydes eller sælges i eller til Australien, Canada eller Japan eller for regning af eller til fordel for personer, som har hjemstedsadresse eller befinder sig eller er bosiddende i Australien, Canada eller Japan. De heri beskrevne værdipapirer vil ikke blive udbudt til offentligheden i Australien, Canada eller Japan.

Denne meddelelse og eventuelt materiale i relation til de heri beskrevne værdipapirer udleveres alene og er alene rettet mod personer i Storbritannien, som (i) har professionel erfaring med forhold, der relaterer sig til investeringer omfattet af Article 19(5) i Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005 med senere ændringer (“Bekendtgørelsen”), (ii) er omfattet af Article 49(2)(a)-(d) (“high net worth companies, unincorporated associations etc.”) i Bekendtgørelsen, (iii) er personer uden for Storbritannien, eller (iv) er personer, til hvem en opfordring eller tilskyndelse til at deltage i en investeringsaktivitet (som defineret i Section 21 i Financial Services and Markets Act 2000 (“FSMA”)) i forbindelse med udstedelse eller salg af værdipapirer på anden vis lovligt kan videreformidles (alle sådanne personer benævnes under ét “Relevante Personer”). Personer, der ikke er Relevante Personer, må ikke handle ud fra eller i tillid til denne meddelelse. Enhver investering eller investeringsaktivitet, som denne meddelelse vedrører, kan kun foretages af Relevante Personer og vil kun blive indgået med Relevante Personer. Personer, der udleverer denne meddelelse, skal sikre sig, at sådan udlevering er lovlig.

Emner behandlet i denne meddelelse kan udgøre fremadrettede udsagn. Fremadrettede udsagn er udsagn, der ikke udgør historiske kendsgerninger, og de kan identificeres ved anvendelsen af ord som “vurderer”, “forventer”, “venter”, “agter”, “skønner”, “vil”, “kan”, “fortsætter”, “bør” og lignende udtryk. De fremadrettede udsagn i denne meddelelse er baseret på en række forudsætninger, hvoraf mange igen er baseret på yderligere forudsætninger. Selv om Selskabet mener, at disse forudsætninger var rimelige, da de blev fremsat, er disse forudsætninger forbundet med kendte og ukendte risici, usikkerheder, uforudsete hændelser og andre væsentlige forhold, der er vanskelige eller umulige at forudsige, og som er uden for Selskabets kontrol. Sådanne risici, usikkerheder, uforudsete hændelser og andre væsentlige forhold kan bevirke, at faktiske begivenheder afviger væsentligt fra de forventninger, der ved sådanne fremadrettede udsagn er udtrykt eller underforstået i denne meddelelse. De oplysninger, vurderinger og fremadrettede udsagn, der er indeholdt i denne meddelelse, gælder alene pr. datoen herfor og kan ændres uden varsel. Selskabet er ikke forpligtet til at gennemgå, opdatere, bekræfte eller offentliggøre eventuelle ændringer i nogen af de fremadrettede udsagn med henblik på at afspejle begivenheder, der indtræffer, eller forhold, der opstår, i forbindelse med indholdet af denne meddelelse.