• Nordnet/

Nordnet første børsmægler i Danmark med både direkte aktiehandel på Stockholmsbörsen, handel med amerikanske aktier og svenske optioner. Nordnet er nu den første, Internetbaserede børsmægler i Danmark, der tilbyder handel med danske, svenske og amerikanske aktier samt med svenske optioner. Kunderne kan handle direkte på Stockholmsbörsen til en kurtage fra 0,07%. Amerikanske aktier kan handles til en kurtage på 0,15% og svenske optioner til en kurtage på 1% via telefon. Nordens største internetbaserede børsmæglerselskab, Nordnet, åbner nu op for sit svenske produktudbud til sine danske kunder. Direkte handel på Stockholmsbörsen og mulighed for handel med optioner betyder, at de danske kunder nu får helt nye investeringsalternativer. - Vi forventer os meget af de nye tilbud til vores kunder. Men vi ser kun handlen på Stockholmbörsen og udvidelsen med amerikanske aktier og svenske optioner som første skridt i en kontinuerlig udvikling af vores services på nettet, siger Rasmus Juul Jørgensen, Country Manager for Nordnet Danmark. De kunder, som vil handle svenske eller amerikanske aktier hos Nordnet, får deres egen valutakonto i de respektive valutaer. Kunderne veksler selv mellem de forskellige valutaer, når de ønsker det. Dermed undgår de at skulle veksle hver gang, de køber og sælger en udenlandsk aktie. Hos Nordnet er veksling gratis, hvor man hos de traditionelle banker og børsmæglerselskaber normalt betaler betydelige summer i vekslegebyrer og i valutakurstab. - Vores opstart i Danmark er forløbet planmæssigt. Vi får nye kunder ind hver dag og har allerede ca. 1% af alle aktiehandler på Københavns Fondsbørs. Med gratis kurtage indtil 31. dec. 2001 på danske aktier og mulighed for at handle på det svenske og de amerikanske markeder er jeg overbevist om, at både kundetilgangen og andelen af handler kommer at stige kraftigt i løbet af efteråret, siger Rasmus Juul Jørgensen. Fakta om Nordnet Nordnet Securities AB er resultatet af en fusion mellem Nordnet og Teletrade og er i dag Skandinaviens største Internetmægler. Nordnet Securities AB indgår i Nordnet AB koncernen. Nordnet AB er børsnoteret på Stockholmsbörsens O-liste og har tickerkoden NN B. Nordnet blev etableret i august 1996 og var dermed et af de første Internetbaserede børsmæglerselskaber i Skandinavien. Nordnet Danmark startede op den 28. maj 2001. For mere information kontakt: Country Manager Rasmus Juul Jørgensen på tlf. 33766683, mob. 24216120 eller e-mail: juul.jorgensen@nordnet.dk www.nordnet.dk ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/07/20011107BIT00790/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/07/20011107BIT00790/bit0001.pdf