Nordnet indfører helt ny rabatmodel for investeringsforeninger og fonde

Investeringsplatformen Nordnet meddeler i dag, at man som første bank i det danske marked indfører en rabat på investeringsforeninger og fonde for alle kunder.

Nordnet har samarbejdsaftaler med et stort antal investeringsforeninger og fondsselskaber og tilbyder i dag op mod 600 fonde på deres digitale platform. Her kan investorerne sammenligne alle fondene på en lang række parametre som f.eks. investeringsfokus, pris, risiko og afkast – og samtidig anvende deres fondscreener til at skabe et overblik over mulighederne for bæredygtige investeringer.

For de danske investorer har der hidtil ikke været nogen prismæssig forskel på at købe investeringsfondene hos Nordnet frem for en anden bank, men det ændrer sig nu. Som den første bank i Danmark indfører Nordnet nu en rabattrappe, som indebærer, at alle kunder får tilbagebetalt en større eller mindre del af den såkaldte formidlingsprovision, som udgør en del af fondens samlede omkostninger.

-   I Nordnet har vi en ambition om at gøre investering og opsparing tilgængeligt for alle. Vi har længe været frontløbere inden for aktiehandel med vores lettilgængelige og omkostningseffektive platform, og nu tager vi næste skridt og gør det samme i forhold til investeringsfonde. Man kan faktisk sige, at revolutionen på fondsmarkedet begynder i dag, siger Anne Buchardt, landechef i Nordnet.

Rabatmodellen indebærer, at Nordnet vil tilbagebetale mellem 25-100 % af formidlings-provisionen til kunderne. Jo større opsparing kunden har, jo større bliver rabatten. Betalingen sker kvartalsvist efter følgende rabattrappe:

Formidlingsprovision Rabat
0 – 9.999 kr. 25 %*
10.000 – 24.999 kr. 50 %
25.000 – 39.999 kr. 75 %
40.000 kr – 100 %

* Rabatten skal udgøre minimum 50 kr. pr kvartal for at blive udbetalt.

-   Som den første bank på det danske marked indfører vi nu en bred rabatmodel for investeringsfonde. Det indebærer, at kunderne får en del af deres omkostninger tilbage, og hermed får de endnu bedre forudsætninger for at få et godt afkast på deres investeringer. Vi har præcis de samme fonde på platformen som tidligere. For at sige det helt enkelt – samme investeringsfonde, men til lavere omkostninger, siger Anne Buchardt, landechef i Nordnet.

For mere information, kontakt:
Anne Buchardt, Landechef i Nordnet Danmark
+45 25 43 18 25. anne.buchardt@nordnet.dk

Nordnet er en digital bank til opsparing og investering, som findes i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Med brugervenlighed, tilgængelighed, et bredt udbud og lave priser giver vi vores kunder mulighed for at nå deres opsparingsambitioner. Besøg os på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.

Citater

I Nordnet har vi en ambition om at gøre investering og opsparing tilgængeligt for alle. Vi har længe været frontløbere inden for aktiehandel med vores lettilgængelige og omkostningseffektive platform, og nu tager vi næste skridt og gør det samme i forhold til investeringsfonde. Man kan faktisk sige, at revolutionen på fondsmarkedet begynder i dag.
Anne Buchardt, landechef i Nordnet
Som den første bank på det danske marked indfører vi nu en bred rabatmodel for investeringsfonde. Det indebærer, at kunderne får en del af deres omkostninger tilbage, og hermed får de endnu bedre forudsætninger for at få et godt afkast på deres investeringer. Vi har præcis de samme fonde på platformen som tidligere. For at sige det helt enkelt – samme investeringsfonde, men til lavere omkostninger.
Anne Buchardt, landechef i Nordnet