• Nordnet/

Nordnet runder to millioner kunder – fejrer det med kurtagefri handel og velkomsttilbud

Nordnet kan i dag fortælle, at man har rundet to millioner kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Det er en fordobling af antallet af kunder siden 2020. Alene i år er 140.000 private investorer blevet kunder hos Nordnet.

”Jeg er både stolt og ydmyg over, at to millioner private investorer i Norden har valgt Nordnet som platform for deres investeringer og opsparinger. Nordnet startede i 1996, og det tog 24 år at nå den første million kunder. I løbet af de seneste fire år har vi fordoblet antallet af kunder, og jeg vil gerne sige en stor tak til kunderne for den tillid, de viser os hver dag,” siger Lars-Åke Norling, administrerende direktør i Nordnet.

Nordnet har flest kunder på det finske marked, hvor man netop har passeret 600.000 private investorer, hvilket svarer til 30 procent af kundebasen. Både i Danmark og Sverige nærmer Nordnet sig 500.000 kunder, mens man i Norge har 430.000 kunder. Den gennemsnitlige egenkapital blandt Nordnets kunder er 319.000 kroner. Gennemsnitsalderen er 40 år.

Milepælen fejrer Nordnet med et tilbud til både nye og eksisterende kunder.

Eksisterende kunder kan i to dage, d. 22. og 23. august, handle kurtagefrit i de to mest populære aktier på hver af de otte markeder, Nordnet tillader elektronisk handel i. Det gælder bl.a. selskaber som Novo Nordisk, Vestas, NVIDIA, Tesla og Nordea.

Nye kunder kan til og med 30. september få 200 kroner i fonden Nordnet One Balance, når de opretter sig. Mere information om de to tilbud kan ses på nordnet.dk.

”To millioner kunder er en vigtig milepæl, men vi har stadig meget at opnå på det nordiske marked. Senere i år begynder vi for alvor at konkurrere på det danske pensionsmarked, når vi lancerer vores nye livrenteprodukt,” siger Lars-Åke Norling.

De 16 selskaber der kan handles kurtagefrit d. 22. og 23. august er:
Novo Nordisk, Vestas, Volvo, Investor AB, Norwegian, Equinor, Nordea Bank, Fortum Corporation, Tesla, NVIDIA, Rheinmetall, Zalando, BAE Systems, BP, Aurora Cannabis og QYOU Media.

Ved spørgsmål eller forespørgsel på interview med landechef Tine Vestergren Uldal, kontakt:

Jonas Melander Hammer, Kommunikations- & PR manager

9395 6627, Jonas.Melander.Hammer@nordnet.dk

Nordnet er en ledende nordisk digital platform for opsparing og investering. Gennem innovation, enkelhed og transparens udfordrer vi traditionelle strukturer og giver private investorer adgang til samme information, værktøjer og service som professionelle investorer. Besøg os på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.