Nordnet storste Internetmaegler på Kobenhavns Fondsbors

Nordnet største Internetmægler på Københavns Fondsbørs De private investorer gennemførte 30.364 handler i juli måned hos de tre Internetmæglere Nordnet, E-trade og Stocknet mod 39.733 i juni måned. Internetmæglernes andel af antal handler på Københavns Fondsbørs faldt til 8,64% i juli fra 9,03% i juni måned. I juli 2003 var markedsandelen for Internetmæglerne på 7,64% med 23.969 handler. Se vedlagte tabeller for yderligere information om markedsandele. Nordnet er for første gang den største Internetmægler målt på både antal handler og omsætning. Stocknet, som netop er blevet købt af Nordnet, var tidligere størst målt på antal handler. "Det er meget tilfredsstillende at vi nu er den største Internetmægler i Danmark. Med købet af Stocknet bliver vi desuden snart den tredje største aktør på Københavns Fondsbørs målt på antal handler", siger Max Gandrup, Mæglerchef hos Nordnet Danmark. Bavarian Nordic ind på Top 10 Med en flot fjerdeplads rykkede Bavarian Nordic ind på top 10 listen som en af de absolut mest handlede aktier hos Internetmæglerne med 1719 handler. Pharmexa er også ny på listen som nr. 10. Helt i top var alt som normalt med Maersk B som den mest handlede aktie med 3831 handler. De fem mest populære aktier i juli blandt de private investorer var Maersk B, Vestas, TDC, Bavarian Nordic og Novo Nordisk. Internetmæglernes Top 10 liste: Antal handler Antal handler juli juni 1 MAERSK B 3 831 1 MAERSK B 5 201 2 VESTAS 2 959 2 VESTAS 4 244 3 TDC 1 730 3 TDC 4 129 4 BAVARIAN 1 719 4 NOVO NORDISK 1 950 NORD. 5 NOVO 1 637 5 GENMAB 1 455 NORDISK 6 LUNDBECK 1 634 6 GN STORE NORD 1 427 7 GN STORE 1 090 7 NOVOZYMES 1 368 NORD 8 MAERSK A 1 004 8 LUNDBECK 1 301 9 DANSKE BANK 995 9 DANSKE BANK 939 10 PHARMEXA 704 10 MAERSK A 888 Kilde: Nordnet Securities Bank AB og Københavns Fondsbørs. For yderligere information, kontakt: Max Gandrup, Mæglerchef, Nordnet Danmark, Telefon: 7020 6685 Mobil: +46 709890071 E-mail: max.gandrup@nordnet.dk Nordnet Danmark er en del af Nordnet Securities Bank AB, datterselskab til Nordnet AB (publ), noteret på Stockholmsbørsens O-liste. Nordnet er Nordens største Internetmægler. Nordnet består af Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge (www.nordnet.no), Nordnet Danmark (www.nordnet.dk) og Eurotrade Securities S.A. i Luxembourg (www.eurotrade.lu). Bilag 1: Markedsandele for Internetmæglerne på Københavns Fondsbørs Kilde: Københavns Fondsbørs officielle statistik. ------------------------------------------------------------ Denne information blev leveret af http://www.waymaker.dk Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/04/20040804BIT00040/wkr0001.pdf Pressmeddelande med tabeller