Ny rekordmåned for Internetmæglerne

Den høje aktivitet blandt private investorer fortsatte i august måned med en ny rekord på 97.283 handler hos Internetmæglerne mod 68.640 i juli måned. En stigning på 42%. Internetmæglernes andel af antal handler på Københavns Fondsbørs steg til 10,88% i august måned mod 10,81% i juli måned. Sammenlignet med 35.323 handler i august 2004 er det en stigning på 175%.

”Markante kursstigninger i TDC og Vestas bidrog til en ny fantastisk rekordmåned, og da vi samtidigt mærker en klar øgning i kundetilstrømningen, er det helt klart at interessen for aktiehandel hos private investorer har nået nye højder, siger Max Gandrup, Mæglerchef hos Nordnet Danmark. Fordobling af antal handler i TDC Opkøbsrygter i TDC medførte en fordobling i antal handler med totalt 5.897 handler i august måned. Alligevel blev Vestas med en flot kursstigning i august måned den mest handlede aktie med totalt 8.367 handler. De fem mest populære aktier i august blandt de private investorer var Vestas, TDC, Maersk B, Novo Nordisk B og Neurosearch. Internetmæglernes Top 10 liste: Antal handler august Antal handler juli 1 VESTAS 8367 1 VESTAS 5774 2 TDC 5897 2 COLUMBUS IT 3410 3 MAERSK B 5730 3 MAERSK B 3340 4 NOVO NORDISK B 3917 4 TDC 2529 5 NEUROSEARCH 3493 5 NOVO NORDISK B 2313 6 DSV 3436 6 GR4SEC 2125 7 GN STORE NORD 3359 7 JYSKE BANK 2068 8 DANSKE BANK 2386 8 NORDEA 2004 9 FLS B 2215 9 GN STORE NORD 1784 10 SAS DKK 2127 10 ØK 1618 Kilde: Nordnet Securities Bank AB og Københavns Fondsbørs. Internetmæglerne er Nordnet og E*trade. For yderligere information, kontakt: Max Gandrup, Mæglerchef, Nordnet Danmark, Telefon: 7020 6685 Mobil: +46 709890071 E-mail: max.gandrup@nordnet.dk The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Securities Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with more than 100 000 clients in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnetpankki.fi, www.nordnetonline.de and www.eurotrade.lu.