Ny rekordmåned for Internetmæglerne +84%

De private investorer i Danmark har aldrig handlet så aktivt som i November, hvilket medførte en ny rekordmåned for Internetmæglerne med 98.403 handler. Sammenlignet med november måned 2004 med 53.562 handler er det en stigning på 84%. Internetmæglernes markedsandel målt på antal handler på Københavns Fondsbørs var 10,63% i november måned mod 9,44% i 2004.

”November blev spændende og intensiv, men desværre en barsk måned for aktionærerne i de privates favoritaktie Vestas, som faldt markant efter nedjusteringen. Mange Vestas-aktionærer har også aktier i TDC, så forhåbentligt kunne de i stedet glæde sig over opkøbstilbudet i TDC som efter længere tids spekulationer endelig blev offentliggjort”, siger Max Gandrup, Salgschef hos Nordnet Danmark og tilføjer: ”Trenden i form af en stigende aktieinteresse hos private fortsætter. På sigt tror vi at Internetmæglerne i Danmark kan få en markedsandel af antal handler på ca. 25%, som vi allerede ser i vores nabolande Sverige og Norge”. 18.117 handler i Vestas Wind Systems! Handelsaktiviteten var i november måned enorm i Vestas med hele 18.117 handler. Det er en fordobling sammenlignet med oktober måned. I TDC var der også høj aktivitet med 9024 handler. Der var også øget aktivitet i Østasiatiske Kompagni, som sammen med TrygVesta indtræder som nye medlemmer i OMXC20-porteføljen fra og med d. 19. december. De fem mest populære aktier i november måned blandt de private investorer var Vestas, TDC, Maersk B, GN Store Nord og Torm. Internetmæglernes Top 10 liste: Antal Antal handler november handler oktober 1 VESTAS 18117 1 VESTAS 8998 2 TDC 9024 2 MAERSK B 5320 3 MAERSK B 5442 3 TDC 4912 GN STORE TK 4 NORD 4078 4 DEVELOPMENT 4466 5 D/S TORM 3181 5 DSV 3277 NOVO 6 COLOPLAST B 2738 6 NORDISK B 2917 NOVO 7 NORDISK B 2561 7 GENMAB 2799 GN STORE 8 LUNDBECK 2332 8 NORD 2669 9 DSV 2304 9 D/S TORM 2579 ØSTAS. 10 KOMPAGNI 2170 10 KEOPS 2130 Kilde: Nordnet Securities Bank AB og Københavns Fondsbørs. Internetmæglerne er Nordnet og E*trade. For yderligere information, kontakt: Max Gandrup, Salgschef, Nordnet Danmark, Telefon: 7020 6685 Mobil: +46 709890071 E-mail: max.gandrup@nordnet.dk