Peter Kjær Jensen, viceadministrerende direktør i PostNord og administrerende direktør i PostNord Danmark, har besluttet at forlade PostNord

PostNord meddeler i dag, at Peter Kjær Jensen – administrerende direktør i PostNord Danmark, chef for PostNord International og viceadministrerende direktør i PostNord – har besluttet at forlade virksomheden. Peter vil fortsat stå til rådighed for virksomheden indtil 31. marts 2024. Nikolaj Grundtvig Ahrenkiel, nuværende CFO i PostNord Danmark, indtræder som konstitueret administrerende direktør i PostNord Danmark og bliver medlem af Group Leadership Team pr. 1. oktober 2023. Annemarie Gardshol, koncernchef og administrerende direktør i PostNord, påtager sig ansvaret for PostNord International. Processen med at finde en permanent afløser for Peter er begyndt.

– Jeg vil gerne takke Peter for hans lederskab, vision og stærke fokus på værdiskabelse gennem de seneste år. Han har arbejdet i PostNord i en vigtig og udfordrende periode i virksomhedens historie og har haft en positiv og varig indflydelse med sit utrættelige fokus på at transformere virksomheden og image samt etablere en stærk præstationskultur. Han har også været en værdifuld sparringspartner for mig i sin stilling som viceadministrerende direktør. Jeg har fuld respekt for Peters beslutning om at forlade virksomheden og ønsker ham held og lykke i fremtiden, siger Annemarie Gardshol, koncernchef og administrerende direktør i PostNord.

Peter Kjær Jensen indtrådte i PostNords koncernledelse i 2014 og overtog i 2016 stillingen som administrerende direktør i PostNord Danmark, i 2019 stillingen som viceadministrerende direktør i PostNord og endelig stillingen som chef for PostNord International i 2023. Han har ført virksomheden gennem en periode med store omstillinger og implementeret en ny strategi med fokus på at vinde på pakkemarkedet og sikre en økonomisk bæredygtig brevforretning.

– Jeg er meget stolt af det, vi har opnået sammen i de seneste år, på trods af den modvind, vi til tider har haft. PostNord gør hver dag en forskel for vores kunder og samfundet, og virksomheden er godt positioneret til at blive endnu mere relevant for alle vores kunder i fremtiden. Det har været et privilegium at arbejde sammen med så mange talentfulde kolleger og ledere i hele Norden, siger Peter Kjær Jensen.

Vi gør hverdagen lettere. PostNord er førende inden for pakke- og logistiktjenster til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomhed er i Sverige og Danmark, uanset hvor de bor og arbejder. PostNord forbinder virksomheder, myndigheder og privatpersoner og muliggør forretning, handel og kommunikation i Norden. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens e-handel, distribution, logistik og kommunikation i Norden. I 2022 havde koncernen ca. 26.500 medarbejdere og en omsætning på 40,2 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna, Sverige. Besøg os på www.postnord.com