Bidrag med lidt, opnå en masse

Fleksibelt arbejde har vist sig at være en forudsætning for produktivitet

Den seneste Regus-undersøgelse viser, at 4/5 af de adspurgte danskere mener, at fleksibelt arbejde er et vigtigt tiltag for at opnå større produktivitet (80 %). Dette resultat bekræfter, at i ethvert økonomisk klima, men især i perioder med stor ustabilitet på markedet, fortsætter virksomhederne med at revurdere deres strategier for at opnå en højere effektivitet og produktivitet.

Eksperter plejer at være enige om et samling af initiativer, som øger produktiviteten: fleksibelt arbejde, cloud computing, vidensstyring, bedre kommunikation, uddannelse og sundhedstiltag, som f.eks. at give medarbejderne muligheden for at cykle eller gå på arbejde. [1]

Den seneste undersøgelse, som omfatter synspunkter fra mere end 20.000 topledere og virksomhedsejere i 95 lande, dykkede dybere ned i emnet fleksibelt arbejde. Undersøgelsen viste, at forretningsfolk mener, at fleksibelt arbejde ikke kun øger medarbejderproduktiviteten ved at reducere mængden af kontorfaciliteter, som ikke bruges og ved at sløjfe pendlingen, men også ved at gøre medarbejderne mere effektive. De adspurgte fortæller f.eks., at fleksibelt arbejde opfordrer til en større ansvarsfølelse og hjælper til bedre beslutningstagen og kreativitet.

Andre resultater inkluderer:

• 80 % af de adspurgte danskere mener, at fleksibelt arbejde forbedrer produktiviteten, mens tallet globalt set ligger på 75 %.
  • I Danmark mener 77 %, at fleksibelt arbejde opmuntrer til en bedre ansvarsfølelse og styring af tid
  • Fleksibelt arbejde forbedrer også kvaliteten og hastigheden (64 %) på beslutningstagning.
  • Fleksibelt arbejde ansporer kreativitet (74 %)
  • Rentable forretningsforbindelser er også begunstiget af fleksibelt arbejde (67 %)

I en kommentar til undersøgelsen siger Olivier de Lavalette, VP Europe hos Regus: “Analytikere fremhæver en række metoder, som har vist sig at påvirke produktiviteten mere end andre. Fleksibelt arbejde, hvilket giver større kreativitet og er en katalysator for netværksmuligheder, indtager førstepladsen hos globale virksomheder, som er standhaftige tilhængere af dets vigtige rolle.

“Virksomhederne ved, at fleksibelt arbejde forbedrer produktiviteten, men hvordan dette lader sig gøre, er helt klart via en blanding af faktorer, lige fra bedre forvaltningen af tid og ansvar til reducering af stress. Eftersom fleksibelt arbejde også reducerer mængden af kontorfaciliteter, der ikke bruges, er det en win-win-løsning for virksomheder, som håber på besparelse samt at forbedre medarbejderproduktivitet og -tilfredshed.”

[1] The Guardian, How cloud-based products improve business productivity, 2013; Time, How Data Analysis Boosts Productivity, 9. september 2013; Forbes, 7 Management Practices That Can Improve Employee Productivity, 17. maj 2013; The vital 6 percent, NESTA, 2009; Training Mag, Training for Productivity, 15. august 2012

Hvis du vil have flere oplysninger, skal du kontakte: eric@bondpremea.com eller via

Regus er den globale arbejdspladsudbyder.

Dets netværk på over 1,700 forretningscentre i 100 lande udbyder bekvemme og fuldt servicerede faciliteter i høj kvalitet, som folk kan arbejde i, hvad enten det er et par minutter eller et par år. Virksomheder som Google, Toshiba og GlaxoSmithKline vælger Regus, så de kan arbejde fleksibelt og gøre deres forretning mere succesfuld.

Nøglen til fleksibelt arbejde er bekvemmelighed, så derfor åbner Regus centre ligegyldigt hvor dets 1,5 millioner medlemmer ønsker support – i bymidter, forstadskvarterer, shoppingcentre og detailbutikker, togstationer,

tankstationer ved motorveje og endda lokalcentre.

Regus blev grundlagt i Bruxelles, Belgien, i 1989 og har hovedkontor i Luxembourg. Regus er noteret på London Stock Exchange. Du kan få flere oplysninger på:

www.regus.dk