Konceptet om den selvkørende bil vil forvandle det at arbejde på farten

Regus planlægger endnu en arbejdspladsrevolution, som vil ændre måden, hvorpå mennesker arbejder, mødes og rejser

Konceptet om en ny selvkørende bil vil forvandle bilen til et fuldt opkoblet kontor og møderum. Bilrejser bliver til tidspunkter, hvor erhvervsfolk kan drive forretning, og transport vil ikke længere være spildtid væk fra kontoret eller hjemmet.

Regus, der er leverandør af fleksible arbejdspladser, er gået sammen med Rinspeed omkring udviklingen af konceptbilen XchangE, som bliver udstillet ved Geneva Motor Show i marts. Konceptet understøtter Regus’ egen stræben mod at hjælpe mennesker på farten og går godt i spænd med det voksende netværk af Regus Express-beliggenheder på Europas motorveje. Dens "tredje sted"-arbejdsmuligheder (ikke kontoret og ikke hjemme) kunne omfatte bilen samt andre trafikknudepunkter.

Det innovative design i XchangE gør det muligt at dreje de to forsæder rundt, hvilket skaber et mobilt arbejdsområde og møderum til fire personer. Bilens avancerede teknologi og infotainment-systemer giver passagerne mulighed for at oprette forbindelse til deres kontor, arbejde produktivt eller lave en præsentation ved hjælp af en bærbar computer. Resultatet er et behageligt og fortroligt sted, som forvandler en trafikprop på vej til lufthavnen til produktiv tid "på kontoret".

Udover at hjælpe mennesker med at drive forretning på farten giver den selvkørende bil også forretningsfolk større fleksibilitet i forhold til deres arbejdstider. Eftersom de er i stand til at gennemføre deres forretning hvor som helst og når som helst, det passer dem, bliver det mindre nødvendigt at tage arbejdet med hjem eller gå glip af familielivet.

Virksomheder, som tilbyder deres medarbejdere mere fleksibelt arbejde, oplever allerede store fordele. I en Regus-undersøgelse blandt 20.000 personer på verdensplan siger 75 % af forretningsfolk, at fleksibelt arbejde øger produktiviteten.

Regus’ involvering i XchangE-konceptet komplementerer virksomhedens andre nyskabelser til at hjælpe mennesker med at arbejde mere fleksibelt. Regus Express-strategien har allerede bragt forretningsfaciliteter og arbejdspladser til vej- og motorvejsnettet samt andre trafikknudepunkter, inklusive togstationer, tankstationer ved motorveje og, som et pilotprojekt i samarbejde med Shell, tankstationer i hele Berlin.

Andre Sharpe, direktør for global produkt- og forretningsudvikling hos Regus, kommenterede: “Regus har i lang tid været fast besluttet på at udvikle fremtidens måde at arbejde på. Denne innovative bil vil nu forvandle spildtid til produktiv tid.

“Mennesker arbejder allerede på farten takket være Regus. Med XchangE kan Regus' "tredje sted"-netværk omfatte både selve bilen, men også vejkanten. En konsulent eller en sælger vil kunne få tid til 7-8 timers produktivt arbejde om dagen med et førerløst transportmiddel, Regus-knudepunkter på motorvejen samt vores netværk af forretningscentre. Det er endnu et bevis på Regus' engagement i at lede arbejdspladsrevolutionen.”

Frank M. Rinderknecht, der er grundlægger og leder af Rinspeed Inc, tilføjer: “Selvstyrende biler kræver ikke længere førere, som holder øje med vejen, så der mulighed for, at de kan bruge deres tid på en mere meningsfyldt måde. Regus’ ekspertise i at hjælpe mennesker med at arbejde mere produktivt og fleksibelt gør virksomheden til den ideelle partner i udviklingen af dette nye koncept.”

Om Rinspeed

Rinspeed er en schweizisk kreativ tænketank, som i mere end 36 år har fungeret som mobilitetslaboratorie for bilindustrien. Nyskabelser, visioner og kreationer, der altid kombineres med følelser, fører til en lang række produkter, som hver dag bruges og nydes af bilister i hele verden. Visionære mobilitetskoncepter, innovativ handlekraft, bæredygtighed. omfattende netværk og udtrykkelige kompetencer inden for verdensomspændende kommunikation udgør en del af kerneforretningen. Den er privatejet og ledes af dens grundlægger - Frank M. Rinderknecht. Rinspeed gør fremtiden til virkelighed - i dag. Du kan få flere oplysninger ved at besøge www.rinspeed.com

Pressekontakt:

Michèle Ramseier - kommunikationschef

media@rinspeed.com

Hvis du vil have flere oplysninger, skal du kontakte: eric@bondpremea.com / + 46 704 15 15 25

Regus er den globale arbejdspladsudbyder.

Dets netværk på over 1,700 forretningscentre i 100 lande udbyder bekvemme og fuldt servicerede faciliteter i høj kvalitet, som folk kan arbejde i, hvad enten det er et par minutter eller et par år. Virksomheder som Google, Toshiba og GlaxoSmithKline vælger Regus, så de kan arbejde fleksibelt og gøre deres forretning mere succesfuld.

Nøglen til fleksibelt arbejde er bekvemmelighed, så derfor åbner Regus centre ligegyldigt hvor dets 1,5 millioner medlemmer ønsker support – i bymidter, forstadskvarterer, shoppingcentre og detailbutikker, togstationer,

tankstationer ved motorveje og endda lokalcentre.

Regus blev grundlagt i Bruxelles, Belgien, i 1989 og har hovedkontor i Luxembourg. Regus er noteret på London Stock Exchange. Du kan få flere oplysninger på:

www.regus.dk