Tal mit lingo

Nostalgien omkring eget sprog og hjemmelavet mad lægger en dæmper på entusiasmen for forretningsrejer

Udover at savne deres familier og deres hjem giver forretningsrejsende verden over til kende, at de har svært ved at klare sig uden hjemmelavet mad og deres modersmål, afslører den seneste undersøgelse foretaget af Regus, den globale udbyder af fleksible arbejdspladser. En fjerdedel af forretningsfolk (25 %) rapporterer, at hjemmelavet mad hører til de tre ting, som de savner mest, når de er på forretningsrejse.

I forbindelse med forretningsrejser til udlandet angiver de adspurgte på verdensplan, at de ud over at savne deres familie (68 %) og deres hjem (38 %) oftest bliver ramt af nostalgi over hjemmelavet mad (25 %) i stedet for at nyde smagsoplevelserne ved det udenlandske køkken. Én ud af fem af de adspurgte (17 %) savner ligeledes at tale sit modersmål og understreger, at visse bekvemmeligheder derhjemme reelt er uerstattelige, når det drejer sig om at føle sig hjemme.

Andre resultater understreger, at:

• f.eks. 20 % af brasilianerne savner det pragtfulde vejr, hvilket ikke er overraskende, mens 19 % af japanerne inden for teknologi ikke finder levestandarden tilfredsstillende.
  • 35 % af mexikanerne har særlig tendens til at savne hjemmelavet mad.
  • Generation X og Babyboomers på globalt plan i mindre grad er villige til at rejse i forbindelse med arbejde pga. familielivet.
  • Generation X, der har størst sandsynlighed for at have små børn, savner deres familie i størst omfang (73 %).
  • En fjerdedel af de adspurgte (26 %) er mindre villig til at være væk fra deres hjemmevante omgivelser til fordel for forretningsrejser, end de var for 10 år siden.

Henrik Petersen, Country Manager hos Regus siger som følger: "Ofte har møder ansigt til ansigt har været en afgørende del af forretningen, idet folk har brug for at se samtalepartneren ansigtsudtryk og kropssprog, men medarbejdernes prioriteter ændrer sig også med årene. Ny teknologi, der giver medarbejderne mulighed for afholdelse af videokonferencer, bliver mere og mere udbredt, og medarbejderne begynder med rette at kræve, at denne teknologi tilbydes som et alternativ til forretningsrejser.

"At reducere unødvendig rejseaktivitet har ligeledes positiv effekt på bundlinjen: omkostninger og CO2-udledningen reduceres betydeligt. Ved i større omfang at anvende videokonferencefaciliteter kan virksomheder slå to fluer med et smæk: De kan spare omkostninger, skåne miljøet og samtidigt bidrage til at øge medarbejdertilfredsheden og forbedre balancen mellem arbejde og fritid."

Hvis du vil have flere oplysninger, skal du kontakte: eric@bondpremea.com / + 46 704 15 15 25

Regus er den globale arbejdspladsudbyder.

Dets netværk på over 1,700 forretningscentre i 100 lande udbyder bekvemme og fuldt servicerede faciliteter i høj kvalitet, som folk kan arbejde i, hvad enten det er et par minutter eller et par år. Virksomheder som Google, Toshiba og GlaxoSmithKline vælger Regus, så de kan arbejde fleksibelt og gøre deres forretning mere succesfuld.

Nøglen til fleksibelt arbejde er bekvemmelighed, så derfor åbner Regus centre ligegyldigt hvor dets 1,5 millioner medlemmer ønsker support – i bymidter, forstadskvarterer, shoppingcentre og detailbutikker, togstationer,

tankstationer ved motorveje og endda lokalcentre.

Regus blev grundlagt i Bruxelles, Belgien, i 1989 og har hovedkontor i Luxembourg. Regus er noteret på London Stock Exchange. Du kan få flere oplysninger på:

www.regus.dk