KONTORET I VETLANDA - DET FØRSTE PROJEKT I SKANDINAVIEN PRODUCERET AF 100% GENANVENDT ALUMINIUM

SAPA forstærker indsatsen inden for en mere bæredygtig udvikling og er blevet det første firma inden for byggesystemer i aluminium, som producerer dør-, vindues- og facadeprofiler af 100% genanvendt aluminium – Hydro CIRCAL 100R. Det nye og genanvendte materiale er produceret af 100% genanvendte og udtjente byggematerialer. Det indebærer, at profilerne har et CO aftryk tæt på 0 (0,5 kg CO/kg aluminium i gennemsnit) – det laveste i verden.

Hydro CIRCAL 100R, som er et eksklusivt aluminium for SAPA, er et eksempel på firmaets innovative ånd. Vi har et stort engagement over for vores kunder, og vi vil sammen udfordre branchen, når det kommer til at formindske CO₂-udslippet i fremtidens byggerier..

En bild som visar klädsel, person, byggnad, utomhus

Automatiskt genererad beskrivning

SAPA’s hovedkontor – det første i Skandinavien

SAPA’s hovedkontor har gennemgået en forvandling i løbet af efteråret, og vi er både glade for og stolte over at kunne præsentere projektet som det første i Skandinavien med dette lave CO-aftryk. Derudover er det bygget med det nye facadesystem, TENTAL, som lanceres i 2024. Dette innovative skridt fremad og nøglen til denne fremgang er kun muligt takket være vort dedikerede arbejde for en mere cirkulær byggeindustri.

Læs mere om vores genanvendte aluminium her: Dekarbonisering af byggsystem

SAPA er en af de største udbydere af bygningssystemer i aluminium i Europa. SAPA tilbyder arkitekter, planlæggere, metalproducenter, investorer og husejere over hele verden et omfattende udvalg af innovative, pålidelige og æstetisk tiltalende aluminiumsystemer til facader, vinduer, døre og bygningsintegrerede solceller.

SAPA er et varemærke tilhørende Hydro, en globalt integreret aluminiumvirksomhed med produktions-, salgs- og markedsføringsaktiviteter over hele værdikæden: fra bauxit, aluminiumoxid og energifremstilling til aluminiumproduktion, valsede produkter, ekstrudering og genvinding. Med hovedkontor i Norge har virksomheden cirka 35.000 ansatte i mere end 40 lande verden over. Med mere end et århundredes erfaring inden for produktion af fornybar energi, teknologisk udvikling og talrige samarbejdsprojekter med andre virksomheder gennem årene.