SAPAs HOVEDKONTOR – DET FØRSTE PROSJEKTET I NORDEN MED EN FASADE LAGET AV 100 % RESIRKULERT ALUMINIUM

SAPA akselererer sitt engasjement for mer bærekraftig utvikling og har blitt det første selskapet innen byggsystemer i aluminium som produserer dør-, vindus- og fasadeprofiler av 100 % resirkulert aluminium – Hydro CIRCAL 100R. Det innovative materialet er laget av 100 % brukt og resirkulert aluminium fra byggprodukter som har endt sin levetid. Resultatet er profiler med et karbonavtrykk nær null (0,5 kg CO2e/kg aluminium i gjennomsnitt) – en verdensledende prestasjon.

Hydro CIRCAL 100R er et eksempel på vår innovative ånd. Vi søker å utfordre bransjen og samtidig gi våre kunder de beste forutsetningene for å være konkurransedyktige. Sammen vil vi omdefinere fremtidens bygninger med lavest mulig karbonutslipp.

Et bilde som viser klær, person, bygning, utendørs

Automatisk generert beskrivelse

SAPAs hovudkontor – Skandinavias pionér innen bærekraft

SAPAs hovedkontor har gjennomgått en stor forandring og er nå først i Skandinavia med dette lave karbonavtrykket. Hovedkontoret er dessuten bygget med det nye fasadesystemet TENTAL, som lanseres i 2024. Dette innovative fremskrittet er en direkte følge av vårt engasjerte arbeid for en mer sirkulær byggebransje. Ved å benytte Hydro CIRCAL i vårt standardsortiment viser vi at SAPA har et sterkt engasjement for en sirkulær økonomi og en mer bærekraftig fremtid. Vi er stolte av å være ledende i bransjen, og ser frem til å fortsette å drive innovasjon for en mer bærekraftig byggebransje.

Les mer om vår resirkulerte aluminium: Dekarbonisering av byggsystem

OM SAPA

SAPA er et verdensledende selskap innen byggsystemer i aluminium som tilbyr avansert design og innovative løsninger, utviklet med en bærekraftig tilnærming. Vårt mål er at alle produkter skal være laget av resirkulert og resirkuleringsbart innhold. Med 40 års erfaring tilbyr SAPA løsninger for vinduer, dører, skyvedører, fasader og solskjerming gjennom et nettverk av kvalifiserte produsenter og installatører. Med høye arkitektoniske ambisjoner tilbyr SAPA også eksklusive utvalg av farger, håndtak og minimalistisk design.

SAPA finnes i Skandinavia, Benelux og Baltikum, men også globalt under varemerker som DOMAL og TECHNAL.

SAPA er et varemerke fra HYDRO-konsernet, et globalt integrert selskap som er til stede i et bredt spekter av markedssegmenter for resirkulering av aluminium og metall, energi og fornybar energi.

For mer informasjon besøk www.sapa.no