FACE Stockholm forskønner hotelophold hos Scandic

Scandic lancerer sin eget hår- og hudplejeserie sammen med FACE Stockholm. 30.000 hotelværelser får shampoo, dusch og håndsæbe, Superior Extra-værelserne får desuden balsam og bodylotion. De nye produkter vil hæve standarden på samtlige 160 Scandic-hoteller.

En undersøgelse som Scandic har foretaget sammen med YouGov om kvindelige rejsende, har givet Scandic et indblik i, hvad kvinder synes er vigtigt og vil have ud af deres hoteloplevelse. Undersøgelsen viser at kvinder, oftere end mænd, ser på badeværelset som noget af det første, når de kommer til et hotelværelse og mange synes at det ville lette pakningen, hvis de vidste, at der var produkter af høj kvalitet på hotelværelset.

- Tænk når gæsterne efterlader deres tunge toiletsager derhjemme velvidende at de hos Scandic får kvalitetsprodukter på hotelværelset, så er vi kommet langt, siger Margareta Thorgren, kommunikationsdirektør, Scandic.

Gun Nowak, grundlæggeren af FACE Stockholm, som er en af de ledende svenske kosmetikkæder, har med sin kreativitet, passion og viden bidraget til at udvikle Scandics nye produkter.

- At få mulighed for at nå ud til Scandics gæster med vores FACE-produkter betyder meget for os og vi håber, at de nye produkter vil øge gæsternes oplevelse af Scandic, siger Gun Nowak.

Scandic arbejder hver dag med at mindske miljøbelastningen. En positiv effekt af de nye produkter og emballageløsninger er, at det samlede plastforbrug på hotellerne mindskes med ikke mindre end 21 ton per år. Læs mere om miljø og bæredygtighed i Scandic.

- Vi er glade for og stolte over samarbejdet med Gun og FACE Stockholm. Vores nye hår- og hudplejeserie er et tydeligt bevis på at miljøansvarlighed går hånd i hånd med en god oplevelse for vores gæster, afslutter Margareta Thorgren.

Kvinders rejsemønster, udpluk af undersøgelsen:
• Kvinder ser på badeværelset som noget af det første, når de kommer til et hotelværelse. Mænd kigger umiddelbart på sengen som noget af det første, men selv udsigten er højere prioriteret for mænd end for kvinder.

• Kvinder savner hår- og hudplejeprodukter på badeværelset i større udstrækning end mænd. De plejer ikke at bruge den sæbe, shampoo og bodylotion som eventuel måtte findes, men medbringer egne produkter.

• 70 % af kvinder der bor på hotel synes, at det ville lette pakningen, hvis de vidste, at der var produkter af god kvalitet på badeværelset.

Om FACE Stockholm
Gun Nowak er entreprenør og grundlægger af FACE Stockholm, en af de ledende svenske kosmetikkæder med total ca. 100 salgssteder og butikker i Sverige og resten af verden. FACE Stockholm tilbyder et bredt sortiment af makeup, hudpleje, toiletsager og makeup-redskaber.

Passion og kreativitet er hjørnestenene i vores firma filosofi. Inspiration fås fra byens puls, tibetanske klostre, rejser, antikke møbler og i mødet mennesker. FACE Stockholm er blevet synonymt med svensk friskhed og god kvalitet. Produkterne anvendes selv af stjerner som Madonna og Jennifer Lopez.

Om undersøgelsen
Analyseinstituttet YouGov har interviewet 1012 kvinder og mænd i Sverige i alderen 25-60 år, der har boet på et hotel i Norden inden for de seneste 12 måneder og opfattelsen af kvinder og mænds rejsevaner og præferencer ved hotelbesøg.

For yderligere information kontakt gerne:
Margareta Thorgren, kommunikationsdirektør, Scandic, tel: +46 072-170 92 53
Lisa Söderholm, presseansvarlig FACE Stockholm, tel: +46 08-678 45 22