Scandic åbner et af Frankfurts største konferencehoteller

Scandic, Nordens førende hotelkæde, har underskrevet en langsigtet lejeaftale med udvikler B&L Group om driften af et nyt hotel i Frankfurt.

Konference og eventhotellet bliver en del af det nye ”Hafen Park Quarter” et såkaldt ”mixed-use” komplex ved Main-floden, tæt på byens centrum og ved siden af det nye hovedkvarter for European Central Bank (ECB). Hotellet forventes at åbne i 2021.

Det nye hotel vil byde på 22.000 m2 med 506 værelser og 2.000 m2 topmoderne konference- og eventfaciliteter. Hotellet vil også tilbyde en attraktiv restaurant og bar, fantastiske fitnessfaciliteter samt et af de største Ballrooms i Frankfurt på 600 m2.

• Dette er en fantastisk mulighed for Scandic, Frankfurt er et stort finanscenter og globalt kommercielt knudepunkt. Vi forventer, at det nye hotel vil udvikle sig godt på markedet på grund af sine mange indtægtsmuligheder og den fantastiske beliggenhed ved siden af ECB, siger Michel Schutzbach, Managing Director Scandic Tyskland.
  • Hotellet i Hafenpark er i tråd med Scandics strategi om at ekspandere i de største byer i Tyskland. Tilføjelsen af dette andet hotel i Frankfurt vil ikke blot øge bevidstheden om Scandic, men også konsolidere vores tilstedeværelse på det tyske marked, hvilket skaber synergier med Scandic Frankfurt Museumsufer, som åbner i februar. De to hoteller komplementerer hinanden godt, og de vil også øge vores driftsresultater og markedsandel, siger Even Frydenberg, President & CEO Scandic Hotels Group.
  • Vi mener, at vi i Scandic har fundet en perfekt partner til dette projekt. Scandic har en vellykket historik for driften af store konferencehoteller, og vi er meget glade for at have indgået denne aftale og ser frem til fremtidige projekter sammen, siger Thorsten Testorp, Managing Partner B&L Group.

Scandic har stor erfaring, når det kommer til konferencehoteller, især i Tyskland. Scandic Hamburg Emporio blev tildelt en Award som bedste hotel i kategorien ”Conference Hotel” og blev nummer to i kategorien ”Business Hotel” i 2016, og hotellet blev nomineret igen i 2017. *

Det har stor betydning, i det Tyskland er verdens førende på messer og kongresser. Omkring to tredjedele af verdens førende messer finder sted i Tyskland, og mange af de største tilbagevendende arrangementer afholdes i Frankfurt. Byen er det store finansielle center i Tyskland og Frankfurt lufthavn, som er en af de travleste i Europa, vil blive udvidet til at omfatte en tredje terminal med kapacitet til 15 millioner rejsende om året. Den nye terminal forventes at åbne i 2023.

Aftalen er underlagt byggetilladelser.

* The Certified Star Award from the German Business Travel Association (VDR).

For yderligere information kontakt venligst:
Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark, tlf.: +45 3348 0455