Scandic får ny distriktsdirektør

Den 1. november 2021 tiltræder Ole Høgh stillingen som ny distriktsdirektør og kommer fremadrettet til at have det overordnede ansvar for Scandics 14 hoteller i Distrikt Øst.

Når Ole Høgh den 1. november tiltræder stillingen som ny distriktsdirektør for Distrikt Øst i Danmarks største hotelkæde, er der tale om en profil med stor erfaring indenfor hospitality. Ole Høgh har siden 2008 besiddet en lang række poster inden for hotelbranchen og har gennem de sidste tre år været ansat som hoteldirektør på henholdsvis Scandic Ringsted, Scandic Roskilde og Scandic Sydhavn.

I sin nye rolle som distriktsdirektør kommer Ole Høgh bl.a. til at stå for ledelsen af de 14 danske hoteldirektører i Distrikt Øst, men også udvikling og implementering af Scandic Danmarks strategi og kultur i tæt samarbejde med den øvrige ledelse. I løbet af 2022 skal Ole Høgh ligeledes sikre en succesfuld åbning af de to nye hoteller, Scandic Spectrum og Scandic Nørreport.

”Jeg er meget glad for at kunne fortsætte min karriere i Scandic og glæder mig til at bidrage til Scandics udvikling i min nye rolle som distriktsdirektør og til at blive en del af det danske Country Management Team”, siger Ole.

Ole Høgh kommer til at have det overordnede ansvar for de 14 hoteller, der befinder sig i Distrikt Øst og kan i sin nye rolle trække på tidligere erfaring som hoteldirektør og på sin kommercielle erfaring fra tidligere ansættelser i hotelbranchen.

Med erfaring fra både det mindste Scandic-hotel i Ringsted og det langt større hotel i Sydhavnen, har Ole Høgh stor operationel erfaring og et udbredt kendskab til de hoteller, han fremadrettet får ansvaret for. Samtidig har han fra sine tidligere ansættelser som Director of Global Sales Denmark i Carlson Rezidor Hotel Group og Country Director of Sales Denmark, Iceland & Malmo i Radisson Hotel Group en god kommerciel forståelse og et stort kommercielt drive.

”Jeg er helt sikker på, at Oles baggrund og hans tidligere ansættelser vil gøre ham til en vigtig spiller i Scandic og i vores fremadrettede rejse”, siger Scandics administrerende direktør, Søren Faerber.

Om Ole Høgh

Ole Høgh er 44 år og uddannet fra Niels Brock Business Academy. Ole har siden 2018 været hoteldirektør på Scandic-hoteller i Ringsted, Roskilde og Sydhavn. Inden sin første ansættelse i Scandic besad han en stilling som Country Director of Sales – Denmark, Iceland & Malmo i Radisson Hotel Group fra 2016-2018 og fra 2008-2016 var Ole Høgh Director of Global Sales i Carlson Rezidor Hotel Group.