Scandic har åbnet storstilet hotel i Kødbyen

I dag åbnede Scandic sit splinternye hotel i den ikoniske hvide kødby i København. Hotellet er første led i Scandics store satsning i Danmark de kommende år.

Nordens største hotelkæde, Scandic, har netop åbnet sit nye hotel i den ikoniske hvide kødby på Vesterbro i København. Hotellet, der er placeret i Københavns svar på New Yorks Meatpacking District, har 370 værelser, restaurant, kaffebar og mødeafdeling. Det er Scandics 26. hotel i Danmark.

”Det er en milepæl for os, at vi i dag har åbnet vores nye hotel i Kødbyen. Hotellet er designet med den største respekt for det område, det ligger i, og man ser hurtigt alle referencerne til Kødbyens unikke historie, når man træder inden for dørene. Udover hotellets gæster er vi optaget af at byde rigtig mange lokale velkommen indenfor i vores restaurant eller for at arbejde i vores kreative miljø i lobbyområdet. Alle er velkommen,” siger Jens Mathiesen, administrerende direktør for Scandic i Danmark.

Har ansat 120 nye medarbejdere – skal bruge 800 i alt
Til Scandic Kødbyen har hotelkæden rekrutteret 120 nye medarbejdere inden for 22 forskellige områder; heriblandt kokke, tjenere, receptionister, bartendere, housekeepere, konferencekoordinatorer og teknikere. De er en del af i alt 800 nye medarbejdere, som Scandic har brug for de kommende år.

”Vi er på en dansk vækstrejse i disse år, hvor vi kommer til at åbne mange nye hoteller og ansætte i alt 800 nye medarbejdere. At skulle ansætte så mange nye medarbejdere i en tid præget af høj beskæftigelse bliver en spændende udfordring. Men med den nylige kåring af Great Place to Work som ’Danmarks bedste arbejdsplads’, er vi klar til at tage udfordringen op,” fortæller Jens Mathiesen.

Københavnsk vokseværk
Inden for bare fire år udvider Scandic kraftigt med nye hoteller i København. Udover Kødbyen åbner Scandic tre hoteller i hovedstaden. De nye hoteller får en samlet kapacitet på 1700 værelser, hvilket er en stigning på knap 50 procent af Scandics samlede københavnske kapacitet i dag. I tillæg åbner hotelkæden et storstilet hotel og konferencecenter på Aarhus’ nye havneareal, der er tegnet af det verdensberømte danske arkitektfirma BIG – Bjarke Ingels Group.

”I løbet af en kort årrække kommer Scandic til at vokse markant. Vi ønsker at fortsætte den positive udvikling og skabe endnu flere danske arbejdspladser. Turisme er en vækstmotor for dansk økonomi, og derfor hilser vi initiativer velkommen, der sætter Danmark på verdenskortet. Vi ser, at der både nationalt og flere steder lokalt arbejdes med ambitiøse turismestrategier, hvilket er glædeligt og nødvendigt,” slutter Jens Mathiesen.

Fakta om Scandic Kødbyen
Scandic Kødbyen har 370 værelser i syv værelseskategorier. Videre har hotellet restaurant MØR og en kaffebar – begge møder gæsterne umiddelbart ved ankomst til hotellet. Endelig har Scandic Kødbyen en stor mødeafdeling med plads til knap 600 gæster. Scandic Kødbyen er svanemærket af Miljømærkning Danmark og har tilhørende parkeringskælder.

Fakta om Scandics nye hoteller i Danmark

• Scandic Kødbyen: 370 værelser
  • Scandic Falkoner: 334 værelser
  • Scandic ved Københavns Lufthavn: 357 værelser