Scandic holder elevkonference for deres elever i Danmark

Scandic har netop afholdt deres årlige elevkonference, hvor 60 dygtige og forventningsfulde elever var inviteret til en inspirerende og udviklende dag. Scandic Spectrum lagde smukke rammer til elevkonferencen, som var den 12. af sin slags.

I går var en masse unge elever samlet på Scandic Spectrum til den årlige elevkonference, hvor henholdsvis årets tjener-, kokke- og receptionistelev blev kåret. Det er tolvte gang, Scandic holder deres elevkonference, som er en både sjov, inspirerende og lærerig dag for de mange elever. Som sædvanlig blev der afholdt konkurrencer i de forskellige fag, og i år skulle kokkeeleverne bl.a. dyste i stegeteknik og i tilberedning af plantebaseret mad, mens tjenereleverne havde barista- og ølskænkningskonkurrence, og receptionisteleverne blev testet i forskellige former for god service og konflikthåndtering. Efter konkurrencerne blev eleverne inviteret på kanalrundfart og derefter middag på restaurant Ansvar, hvor årets elever blev kåret.

Årets kåring af bedste elever blev uddelt til Emma Olsen, receptionistelev fra Scandic Regina, Oliver Kaae, kokkeelev fra Scandic Aarhus City og Theo Nørgaard, tjenerelev fra Scandic Aarhus City. Sidstnævnte var især glad for, at en øl-sommelier var med på dagen for at lære tjenerne at lave en såkaldt ’perfect pour’, og han fremhæver også dagens sociale samvær som betydningsfuldt: ”Det var simpelthen så hyggeligt at få lov at mingle med alle de andre elever i Scandic og at dele erfaringer med dem. Jeg synes, det var rart, at undervisningen på dagen var så konkret med tips til, hvordan vi kan blive bedre, og så er jeg selvfølgelig bare virkelig stolt og taknemmelig over kåringen. Jeg synes, at vi alle sammen er dygtige, så jeg føler mig meget heldig over at blive kåret som årets tjenerelev” siger Theo Nørgaard.

Spændende karrieremuligheder

Scandic er en attraktiv arbejdsplads, som i mange år har ligget i toppen, når Great Place To Work kårer Danmarks bedste arbejdspladser. Scandics elever tilbydes jobgaranti og kan i høj grad være med til at bestemme deres egen karrierevej - og mulighederne er mange med Scandics mere end 230 hoteller i Norden, Tyskland og Polen.

”Det er vigtigt for os at være en attraktiv virksomhed, også i forhold til tiltrækning af elever. Vi har længe arbejdet målrettet med at uddanne vores elever, og vi kan se, at det er blevet en kæmpe succes. Det er skønt at se sammenholdet blandt eleverne på elevkonferencen, og jeg er stolt af at se deres store engagement og passion for deres fag. For os som virksomhed er det vigtigt med elever, som løfter i flok” slutter Anne Mette Pedersen, HR-direktør Scandic Danmark.