Scandic Hotels indleder samarbejde med TripAdvisor

Over 70 procent af hotelgæsterne vil læse andre gæsters kommentarer inden de vælger hotel, viser en undersøgelse foretaget af Forrester Consulting*. Derfor implementerer Scandic Hotels, gennem et samarbejde med verdens største travelsite, TripAdvisor, rating & reviews direkte på alle Scandics 161 hotelwebsites.

Gæster hos Scandic behøver ikke længere at søge via eksterne kanaler for at læse andre rejsendes kommentarer om hoteller – informationen findes nu direkte på hotellets website. Dette muliggør Scandics gæster at tage en velbegrundet beslutning baseret på andre gæsters feedback.

- Vi er naturligvis glade for at kunne imødekomme gæsternes behov for uafhængige vurderinger på vores website. Gæster vælger i større udstrækning at begrunde deres beslutning om valg af hotel baseret på andre gæsters kommentarer og derfor har vi nu indledt samarbejdet med TripAdvisor. Vi tror at dette kommer til at øge både vores salg og frem for alt kundetilfredsheden fremadrettet, siger Sara Järnemar, Social Media Manager hos Scandic.

Som et af Scandics mange sociale initiativer, vil denne service sikre større engagement og åbenhed som led i en konstant indsats for at forbedre gæsteoplevelsen og Scandics produktudbud. Servicen findes nu tilgængelig på syv sprog.

- Vi er glade for at samarbejdet med Scandic Hotels, som er den ledende hotelkæde i Norden, i forhold til at yde TripAdvisor anmeldelser, meninger og ratings på tværs af hotelkædens websites, siger Maud Larpent, Senior Partnerships Manager, TripAdvisor.

*Forrester Consulting 2010 Q4.

For yderligere information kontakt:
Jens Mathiesen, adm. direktør, Scandic Hotels A/S – tel. 3348 0455