Scandic kåret til en af Europas tre bedste arbejdspladser

Hotelkæden Scandic blev sent i aftes kåret til Europas tredjebedste arbejdsplads af den anerkendte analysevirksomhed Great Place to Work. I alt har mere end 1,6 millioner medarbejdere fra 2.800 europæiske arbejdspladser deltaget i undersøgelsen. I slutningen af 2017 blev Scandic også kåret som Danmarks bedste arbejdsplads.

Scandic, der er Nordens og Danmarks største hotelkæde, blev i aftes hædret med titlen som Europas tredjebedste arbejdsplads i kategorien ‘Bedste Multinationale Arbejdspladser’. Kåringen fandt sted ved et stort gallaarrangement i Athen, afholdt af den anerkendte analysevirksomhed Great Place to Work. Det er Scandics egne medarbejdere, der, i en trivselsundersøgelse, har bidraget til at sikre titlen.

”Vi er ekstrem stolte over, at vi er kåret til en af Europas tre bedste arbejdspladser. I Danmark har Scandic knap 2000 medarbejdere, der har været med til at sikre os titlen, og denne pris dedikeres til dem. Jeg er sikker på, at arbejdsglæden og sammenholdet smitter positivt af på vores gæsters oplevelse, når de bor, spiser eller holder møde hos os. Scandic står foran et dansk væksteventyr med fem nye hoteller i København og Aarhus de næste fem år. I denne forbindelse har vi brug for hele 800 nye kollegaer. Vi glæder os til at byde mange nye velkommen hos os,” siger Jens Mathiesen, Scandics administrerende direktør i Danmark.

”Vi har igennem mange år arbejdet med at opbygge en stærk, intern kultur, og det gør mig utrolig stolt, at medarbejderne kvitterer ved at stemme os frem som en af Europas tre bedste arbejdspladser. I Scandic har medarbejderne selv bidraget til at formulere selskabets værdier, hvilket gør, at de lever i alle dele af organisationen. Med godt hundrede forskellige nationaliteter har vi en yderst mangfoldig medarbejdersammensætning, og vi er henrykte over, at vores kontinuerlige fokus på inklusion og trivsel bærer frugt,” siger Anne Mette Pedersen, Scandics HR-direktør i Danmark.

”Scandics placering på listen med Europas bedste arbejdspladser er ikke nogen tilfældighed. I organisationen er der en klar holdning til, at medarbejderne er arbejdspladsens vigtigste ressource, og at det er medarbejdernes arbejdsglæde, som er medvirkende til at få gæsterne til at komme igen. Man har kort sagt formået at opbygge et arbejdsmiljø, hvor medarbejderne føler opbakning fra ledelsen, og hvor medarbejderne også udviser omsorg for hinanden,” siger Liselotte Jensen, administrerende direktør, Great Place to Work Danmark.

Mere end 1,6 millioner medarbejdere fra 2.800 europæiske arbejdspladser har deltaget i undersøgelserne, der danner baggrund for kåringen af Europas bedste arbejdspladser. I alt 125 virksomheder fra 15 industrier er på listen. Virksomhedernes placering afspejler medarbejdernes syn på tilliden mellem ledelse og medarbejder, stolthed og fællesskab på arbejdspladsen.

Blev Danmarks bedste arbejdsplads 2017
Det er ikke første gang, at Scandic modtager anerkendelse fra Great Place to Work. I slutningen af 2017 fik hotelkæden titlen som Danmarks bedste arbejdsplads. Her var det også Scandics egne medarbejdere, som sikrede selskabet førstepladsen i en anonym trivselsmåling og kulturevaluering foretaget af Great Place to Work. I målingen svarede hele 91 procent af medarbejderne blandt andet, at Scandic er et rigtig godt sted at arbejde.

Om Europas bedste arbejdspladser
Gennem publiceringen af den årlige liste over Europas Bedste Arbejdspladser anerkender Great Place to Work organisationer, der skaber gode arbejdspladser i Europa. I alt 125 virksomheder fra 15 industrier i 19 lande er på listen. Listen anerkender arbejdspladser i fire størrelseskategorier: Mindre arbejdspladser med færre end 50 medarbejdere, Mellemstore arbejdspladser med (50-499 medarbejdere), Store arbejdspladser med flere end 500 medarbejdere (501+) og Multinationale Arbejdspladser.

Læs mere om undersøgelsen her.

Pressekontakt
Kommunikationschef Daniel Kirchhoff, tlf. 2247 2860 eller daniel.kirchhoff@scandichotels.com.