Scandic koncernen bygger hidtil største hotel i København.

Danmarks og Nordens største hotelkæde opfører koncernens største hotel med beliggenhed på Kalvebod Brygge. Hotellet får 632 værelser, flere restauranter, stor fitness samt store og innovative møde- og konferencefaciliteter. Det bliver et nyt, spændende og livligt sted på havnen for både byens og hotellets gæster.

Det nye hotel opføres og indrettes i samarbejde mellem udlejer HM 2 A/S, udlejers arkitekt Dissing+Weitling og Scandic som lejer. Hotellet bliver Scandic koncernens største hotel, med 632 værelser. Det samlede areal udgør ca. 40.000 m2 inkl. parkeringskælder.

Hotellet opføres i 7 etager og vil byde på restauranter, barer, cafe, bageri og på øverste etage placeres en Skybar med udendørs tagterrasser, hvor der vil være en skøn udsigt til byen og havnen for hotellets og barens gæster. Der bliver fokus på at skabe grønne pusterum i form af indre lysgårde på hotellet – hvilesteder med sol eller i skygge. Hotelfaciliteterne kommer også til at byde på en 25 m pool, hvor man kan få sig en rask svømmetur. Scandic er dybt involveret i hele projektet fra start til slut, og deltager både i udviklingen, projekteringen og byggeprocessen.

• København og Danmark er et prioriteret marked for os. Med flere store hotelprojekter i pipeline, de kommende år i København, styrker vi vores position yderligere på markedet og udvider vores tilstedeværelse, siger Even Frydenberg, President & CEO Scandic Hotels Group.
  • Vi ved en hel del om hoteller og destinationer, ikke mindst fordi vi har gjort det til vores forretning siden det første Scandic hotel åbnede i 1963. Vi ser et potentiale i konstant at videreudvikle vores portefølje baseret på vores stærke viden om hoteldrift. Det er derfor med stor begejstring, at vi ser frem til at kunne byde velkommen til Scandic koncernens største hotel, når vi i maj 2021 åbner Scandic Spectrum i København, udtaler Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark.
  • Som navnet refererer til, vil Scandic Spectrum byde på et oplevelsessted, hvor en bred og varieret palette af muligheder er sammensat. Visionen for Scandic Spectrum er at skabe et mangfoldigt og livligt sted på havnen, for både byens og hotellets gæster, og hvor hotellet kommer til at afspejle den lokale kultur, havnens industri og den skandinaviske natur, fortsætter Jens Mathiesen.
  • Historien om Kalvebod Brygges tidligere havneindustri vil kunne ses i vores valg af materialer og lyssætning, bl.a. rå beton, jern og stål, industrielt glas og hårdt træ. De rå elementer vil være med til at skabe et sted med ”Urban vibe”, som i materialernes kvalitet vil fremstå robust, som et stærkt fundament for et livligt hotel med mange gæster, puls og ”Urban-feeling”. Urbaniseringen er en global trend, som ikke ser ud til at vende. At folk flytter fra land til by, ændrer ikke på menneskets basale behov for natur, og netop det stiller store krav til planlægningen af vores nye hotel i centrum af København, afslutter Jens Mathiesen.
  • Deter med stor entusiasme, at vi tager fat på opgaven med at bygge et fremtidssikret, bæredygtigt og miljøskabende hotel i samarbejde med Scandic. Scandic er for os den ideelle partner, som med sin ledende position i Norden giver os et perfekt udgangspunkt for sammen at skabe et hotel med en identitet som tilhører såvel Norden som København, siger Morten Bergesen på vegne af Hathon Holding AS og Havfonn AS.

For yderlige oplysninger kontakt venligst:
Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark, tlf.: +45 2368 0455

Bygherren
Bag byggeriet af Scandic Spectrum står det norske investeringsselskab Havfonn AS i 50/50 samarbejde med det ligeledes norske selskab Hathon Holding AS. Havfonn AS har koncentreret sine investeringer i langsigtede og aktivt ejerskab indenfor fast ejendom, vedvarende energi og industri. Hathon Holding AS investerer primært i ejendomme i den nordiske storregion Oslo, Gøteborg, København og i værdipapirer.

Til udvikling og opførelse af Scandic Spectrum er disse to selskaber gået sammen i det danske selskab HM2 A/S. Det første resultat af deres samarbejde var byggeriet AB6 Weidekampsgade 12-16 på 27000 m² inkl. kælder. Byggeriet ejes og drives af Havfonn AS og Hathon Holding AS.