Scandic lancerer nyt loyalitetsprogram

I dag introducerer Scandic et nyt loyalitetsprogram, der skal styrke virksomhedens kommercielle gæstetilbud, øge loyaliteten blandt medlemmerne og skabe mere relevante oplevelser. Virksomhedens nuværende loyalitetsprogram, Scandic Friends, er blevet genopbygget fra bunden med henblik på at tilbyde mere fordelagtige, personlige og digitale medlemsoplevelser.

Scandic Friends er det største loyalitetsprogram i den nordiske hotelindustri med tre millioner medlemmer. Med et fokus på at udvikle og forbedre loyalitetsprogrammet, har Scandic et mål om at fordoble antallet af medlemmer inden 2030. I 2023 stod Scandic Friends for omkring 38 % af det samlede antal solgte nætter og det nye loyalitetsprogram forventes at medvirke til både flere medlemsbookinger og til de overordnede indtægter.

Det nye Scandic Friends har en ny struktur, samt design og går fra fem til syv medlemsniveauer. Hvert niveau inkluderer særligt udvalgte fordele og tilbud, som imødekommer gæstens behov, uanset hvor ofte gæsten interagerer med Scandic. Medlems- og niveau-specifikke fordele er også blevet forbedret med henblik på at gøre det nemmere at optjene og bruge point, tilgå forskellige fordele, rykke et niveau op og i højere grad få større mulighed for at forbedre opholdet gennem ekstra ydelser som f.eks. opgraderinger eller forudbestilte forfriskninger på værelset.

- Loyale gæster, der vender tilbage er virkelig vigtige for os i Scandic. Det driver ikke bare vores vækst, men skaber også et stærkt og stabilt community omkring vores brand. Nu har vi en solid platform som kan forbedre medlemsoplevelsen, og vi har skabt et grundlag for at kunne fortsætte med at udvikle programmet og tilføje nye spændende partnerskaber. Det vil gøre os i stand til at fortsætte med at bygge langsigtede relationer med stærkere incitament for at vælge Scandic, når det kommer til fremtidige hotelbookinger, siger Jens Mathiesen, President & CEO i Scandic Hotels Group.

En vigtig del af udviklingen af det nye program har været at afholde og analysere dybdegående interviews med eksisterende og potentielle medlemmer, samt undersøge rejseindustrien og andre industrier. Det nye Scandic Friends er bygget på indsigterne og er suppleret af Scandics kundedata med henblik på at skabe en mere skræddersyet, personlig medlemsoplevelse som skal fremme medlemmers interaktion, incitament og engagement i Scandic på sigt.

- Det grundlæggende fokus gennem hele udviklingsprocessen har været at skabe et loyalitetsprogram, hvor gæsten er i fokus og som er designet til at få mest muligt ud af hver enkelt medlemsinteraktion. Vi har lagt vægt på digitale investeringer for at være i stand at skabe et økosystem, som vi kan udvikle over tid. Det her er kun begyndelsen, og jeg er overbevist om at vores medlemmer vil sætte pris på de nye features og muligheder, som vi løbende vil tilføje, siger Thérèse Cedercreutz, Chief Commercial Officer i Scandic Hotels Group.

Det nye Scandic Friends træder i kraft 27. august 2024. I løbet af de næste par dage vil eksisterende medlemmer overføres til det nye program. Lanceringen af det nye Scandic Friends markerer startskuddet for en nye generation af loyalitetsprogrammer, og flere features, personlige fordele og tilbud vil blive tilføjet fremadrettet.

Medlemsniveauer i det nye Scandic Friends

1. New Friend – 0 points
  2. Good Friend – 5.000 point
  3. Close Friend – 10.000 point
  4. Dear Friend – 25.000 point
  5. Loyal Friend – 100.000 point
  6. True Friend – 250.000 point
  7. Best Friend – 400.000 points eller 100 nætter

For mere information, kontakt venligst:
Anna Mouritzen, Communication & Content Manager, Scandic Hotels Denmark
annakirstine.mouritzen@scandichotels.com
Tlf.: +45 25444243

Om Scandic Hotels Group
Scandic er Nordens største hotelvirksomhed med et netværk på omkring 280 hoteller og 58.000 hotelværelser i drift og under udvikling på mere end 130 destinationer. Virksomheden er førende i at integrere bæredygtighed på alle områder, og dets prisvindende Design for All-koncept sikrer, at Scandic-hoteller er tilgængelige for alle. Scandic Friends loyalitetsprogrammet er det største i den nordiske hotelbranche, og Scandic er en af ​​de mest attraktive arbejdsgivere i regionen. Scandic er noteret på Nasdaq Stockholm.

Hurtige fakta

Tweet dette

Citater

Loyale gæster, der vender tilbage er virkelig vigtige for os i Scandic. Det driver ikke bare vores vækst, men skaber også et stærkt og stabilt community omkring vores brand. Nu har vi en solid platform som kan forbedre medlemsoplevelsen og vi har skabt et grundlag for at kunne fortsætte med at udvikle programmet og tilføje nye spændende partnerskaber. Det vil gøre os i stand til at fortsætte med at bygge langsigtede relationer med stærkere incitament for at vælge Scandic, når det kommer til fremtidige hotelbookinger