Scandic lancerer økologisk uniform

Scandic bliver den første hotelkæde i verden, der satser på en helt økologisk uniform til sine 7.000 medarbejdere. Uniformen skal have sin egen personlighed og sjæl, den skal vise bredden i det nye Scandic, og medarbejderne skal være stolte over at bruge den. Scandics nye, økologiske uniform vil blive designet af en førende modedesigner – navnet bliver offentliggjort om kort tid.

– Nu lægger vi den gamle uniformstradition bag os til fordel for mere kreativt og inspirerende tøj, som vi kan møde vores gæster i hver dag. Vi vil hente inspiration i modeverdenen frem for i gamle traditioner og forudfattede meninger om, hvordan en uniform skal se ud, siger Thomas Engelhart, der er kommerciel chef hos Scandic.

Scandic var de første i branchen, som aktivt tog fat i miljøspørgsmålet, og kæden var også de første til at fjerne transporteret flaskevand fra sine hoteller. Nu kommer Scandic først igen. Satsningen på en ny, økologisk uniform er også en naturlig konsekvens af den udvikling, som Scandics varemærke gennemgår. Scandics nye flagskibshotel, der fortæller en spændende historie gennem design og udtryk, har vakt stor nysgerrighed, og hotelkæden har allerede erfaring fra et andet samarbejde med en verdensstjerne – de seneste to år har Jamie Oliver nemlig udviklet menuer til børn og mødegæster på Scandic. Nu får han snart selskab af yderligere en stjerne i sin genre. Fremtiden vil afsløre, hvem det bliver.

– Vi arbejder i øjeblikket på en hot liste med spændende navne på stærke og inspirerende modeskabere, som vi gerne vil samarbejde med. Vi arbejder intensivt med at vælge den person, som skal designe hotellets første helt økologiske uniform til Scandic og håber at kunne afsløre navnet ved udgangen af 2010, siger Thomas Engelhart.

Hvis du ønsker yderligere information, kan du kontakte:
Thomas Engelhart, kommerciel chef Scandic, tlf. +46 709 73 5096
Anette Larsen, pressechef Scandic Danmark, telefon +45 23680461, e-mail:anette.larsen@scandichotels.com