Scandic nomineret til europæisk mangfoldighedspris 2015

Scandic Hotels, Nordens største hoteloperatør, er nomineret til europæisk mangfoldighedspris i kategorien ”Diversity Team of the Year”. Prisoverrækkelsen finder sted i London den 30. september 2015.

Den europæiske mangfoldighedspris er kendt som ”Oscars of diversity”, og de anerkender organisationer og enkeltpersoner, som har vist innovation, kreativitet og engagement i ligestilling, mangfoldighed og inklusion i løbet af året. Sidste år var Scandic nomineret og placeret på andenpladsen i kategorien ”Hero of the Year” for Magnus Berglunds indsatser som tilgængelighedsambassadør.
Flere forskellige europæiske organisationer har nomineret Scandic for sit banebrydende arbejde inden for tilgængelighed, og Scandic er den eneste hotelkæde som er nomineret.

”Jeg er utrolig glad for og stolt over, at vi er blevet nomineret til denne prestigefyldte pris. Sammen med mine kolleger arbejder vi hårdt på hele tiden at være et skridt foran, når gælder at tilbyde de bedste løsninger til alle vores gæster, uanset behov”, siger Magnus Berglund, tilgængelighedsambassadør hos Scandic.

Scandic er også finalist i World Responsible Tourism Awards 2015 for deres tilgængelighedsarbejde, hvor vinderen vil blive annonceret den 4. november 2015.

Om European Diversity Awards (EDAs)
European Diversity Awards præsenterer 14 præmier til enkeltpersoner, grupper og virksomheder, hvis dedikation til at fremme mangfoldighed har været enestående gennem de seneste 12 måneder. EDAs er unikke i at anerkende alle aspekter af mangfoldighed i Europa og fejrer det bedste i både virksomheds-adfærd og mangfoldighedskampagner. Ceremonien er en af de største begivenheder i Europas mangfoldighedskalender.

Scandics tilgængelighedsarbejde
Sikring af samme høje niveau af produkter og ydelser til alle gæster, uanset behov, er et vigtigt mål for Scandic. Siden 2003 har Scandic haft en dedikeret tilgængelighedsambassadør til at sikre et inkluderende miljø for gæster, uanset behov. Scandic har en tjekliste på over 110 punkter, som kaldes Scandics Tilgængelighedsstandard og har implementeret smarte designfunktioner til at gøre sine hotelværelser, konferencefaciliteter og restauranter tilgængelige for mennesker, uanset behov. I 2013 var Scandic verdens første hotelkæde til at lancere online interaktiv uddannelse i tilgængelighed, som er åben for alle på Scandics website. Mere information findes på siden særlige behov.

For yderligere information kontakt venligst:
Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark, tlf. +45 3348 0455
Magnus Berglund, tilgængelighedsambassadør, tlf. +46 70 973 5231