Scandic nomineret til European Diversity Awards

European Diversity Awards er kendt som “Oscars of diversity” og anerkender og fejrer de organisationer og enkeltpersoner, der har vist innovation, kreativitet og engagement i ligestilling, mangfoldighed og inklusion i løbet af 2014.

I år er Scandics Accessibility Director, Magnus Berglund, en af de syv personer, der er udvalgt til “Hero of the Year”. Juryen består af 16 medlemmer med forskellige roller og arbejdsområder, og de
har valgt nomineringen af følgende årsager:

“Scandic sætter bæredygtighed i centrum af sin virksomhed, og dette med Magnus som en vigtig
drivkraft og ambassadør for tilgængelighed, Scandic sætter også behovene hos alle gæster i centrum af sin forretningsmodel. Scandic har bygget et program omkring tilgængelighed, som omfatter de bygninger, inventar, møbler, design, uddannelse af deres medarbejdere, menuer, konference- og mødefaciliteter, information og reservation mv. for at sikre, at gæster med handicap eller andre
adgangskrav kan nyde et behageligt og problemfrit ophold. Magnus er en utrættelig og uselvisk ambassadør for tilgængelighed, deler sin resultater frit med andre, der er interesserede i at gøre mere for at forbedre adgangen til og integration inden for turistsektoren”

- Jeg er meget beæret over at være på listen for denne pris, siger Magnus Berglund, Accessibility Director hos Scandic.

Scandic har arbejdet på at øge tilgængeligheden hver dag siden 2003, da Magnus Berglund blev udnævnt som Accessibility Director. Over de sidste par år er hans arbejde blevet anerkendt i de internationale medier og Scandic har modtaget en række priser for sit tilgængelighedsarbejde.

- Vi er glade for at se Magnus vinde anerkendelse som ”Hero of the Year”. Dette viser, at det arbejde som Scandic og Magnus har udført i årenes løb får opmærksomhed på verdensplan. Det er noget,
som vi er meget stolte af, og vi vil forsætte med at se på, hvordan man kan forbedre ophold for gæster med særlige behov, siger President og CEO for Scandic, Frank Fiskers.

Fakta om European Diversity Awards                                                                            Prisuddelingen anerkender ekspertisen på områderne: køn, handicap, seksuel orientering, alder, race, kultur og religion i Europa. EDA’s er unikke i at anerkende alle aspekter af mangfoldighed i hele Europa og fejre det bedste på tværs af både virksomheder og kampagne aspekter af mangfoldighed. Prisuddelingen er en vigtig dag i mangfoldighedskalenderen i Europa.

For yderligere information kontakt:                                                                                                 Jens Mathiesen, Adm. Direktør Scandic Danmark, tlf. +45 3348 0455
Magnus Berglund, Accessibility Director Scandic, tlf. +46 8 70-973 50 77