Scandic udfordrer branchen til at være mere bæredygtig

For at opnå et bæredygtigt samfund, udfordrer Scandic’s CEO, Anders Ehrling, hele den nordiske hotelbranche som en del af Earth Hour lørdag d. 23. marts. Udfordringen er at få branchen til at erstatte de gamle glødepærer med sparepærer eller LED-pærer.

Scandic anvender allerede i dag over 80 procent lavenergi- og LED-pærer på sine hoteller og vil erstatte de resterende inden 2014, dvs. til 100 procent miljøtilpassede lyskilder. Et Scandic-hotel har i gennemsnit ca. 7000 lyskilder (hovedsagelig pærer). Det betyder, at Scandic bruger 1 million pærer fordelt på 156 hoteller.

“Miljømæssig tænkning og profit går udmærket sammen. Vi skal blot have flere til at indse det. Jeg udfordrer derfor hele branchen til at yde et bidrag til et mere bæredygtigt samfund. Den initiale omkostning for at erstatte de gamle pærer er indkøbsmæssigt højere, men i det lavenergipærer holder længere og bruger mindre strøm, så bliver det hurtigt både en miljøgevinst og omkostningsbesparelse”, forklarer Anders Ehrling, koncernchef Scandic.

I forbindelse med Earth Hour lørdag d. 23. marts, kl. 20.30 – kl. 21.30, vil Scandic slukke lyset på sine 156 hoteller i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Polen, Belgien og Holland. Scandic opfordrer også sine medarbejdere til at tage deres andel for et bedre miljø ved at slukke lys og elektronisk udstyr derhjemme.

Scandic fortsætter med at reducere sin indvirkning på bæredygtigheden
Scandics bæredygtighedstal for 2012 viser en fortsat reduktion inden for områderne vand, energi, affald og kuldioxidudslip – områder, hvor et hotel sætter betydelige miljøaftryk og som er vigtige for vores miljø og vores klima. Scandic har målt bæredygtighedsbelastning siden 1996, hver måned, på alle hoteller. Læs mere her.

“Vand, energi, affald og kuldioxidudslip er områder, som hotellerne kan påvirke med baggrund i velgennemtænkt indkøb, teknisk udstyr og medarbejder adfærd. Vi styrer mod mindre ”fodaftryk” gennem uddannelse af medarbejdere, tilpasning af rutiner og politikker samt indkøb. Vi har en CO2-målsætning på 0 kg udslip i 2025 fra vores egen virksomhed” siger Inger Mattsson, Manager Sustainable Business, Scandic.

For yderligere information, venligst kontakt:
Inger Mattsson, Director Sustainable Business Scandic, tel: +46 709 73 50 19
Margareta Thorgren, VP Group Communication Scandic, tel: +46 721 70 92 53