Scandic vinder to priser til prestigefyldt prisuddeling

Scandic løb med to statuetter, da der fredag aften blev afholdt World Travel Awards (WTA). For sjette år i træk gik prisen som ’Danmarks førende forretningshotel’ til Scandic Palace Hotel. Det mere end 100 år gamle hotel på Rådhuspladsen i København har nu vundet titlen ni gange og var desuden nomineret i årets hotelsuite-kategori. Prisen som ’Danmarks førende boutiquehotel’ gik til hotelkædens første danske boutiquehotel; det kun et år gamle Scandic Nørreport.

World Travel Awards anerkender hvert år de bedste aktører i turistindustrien og er rejsebranchens svar på Oscar-uddelingen. I år løb den storstilede prisoverrækkelse af stablen fredag den 29. september i Butami i Georgien, og her modtog Danmarks største hotelkæde to priser.

Scandic Palace Hotel vandt prisen som ’Denmark’s Leading Business Hotel 2023’. Det er niende gang Scandic Palace modtager den eftertragtede pris som bedste forretningshotel. Hotellet var desuden nomineret i kategorien ’Denmark’s Leading Hotel Suite 2023’ med sin 58 kvadratmeter store præsidentsuite, hvor royale og kendte fra hele verden gennem årene har nydt udsigten over Rådhuspladsen fra suitens to balkoner.

Scandic Nørreport, der efter sin åbning den 1. juni 2022 er blevet taget med storm både af gæster og københavnere, løb med prisen som ’Denmark’s Leading Boutique Hotel 2023’. Det intime hotel ved Nørreport Station er Scandics første boutiquehotel i Danmark og i kategorien var flere fremtrædende femstjernede hoteller blandt de nominerede.

Hos Scandic begrunder man de nyerhvervede priser med, at begge hoteller leverer langt over standard – både når det gælder service og atmosfære:

Scandic Palace bærer på en fantastisk historie og har byens mest centrale beliggenhed tæt på mange virksomheder. Størst betydning for kåringen er dog uden tvivl den indgående og personlige service fra vores dygtige medarbejdere, der skaber glæde og tryghed for, at gæsten kommer godt i mål med sit møde og konference. På Scandic Nørreport er atmosfæren intim og hjemlig. Stemningen er uhøjtidelig, og roof top baren Level Six giver gæsterne et ekstra frirum og er blevet taget med storm, siden vi åbnede sidste sommer,” udtaler Mads Brockmann-Petersen, der er hoteldirektør for både Scandic Palace Hotel og Scandic Nørreport.

Scandics ikoniske Palace-hotel på Rådhuspladsen er desuden tre gange kåret som ’Denmark’s Leading Hotel’ og kan samlet set skrive 29 WTA-nomineringer og 13 sejre på CV’et.

De fornemme WTA-priser gives på baggrund af stemmer fra både almene hotelgæster og brancherepræsentanter. Alle årets nominerede samt vindere kan ses her.

Find flere informationer om Scandic Palace Hotel her.

Find flere informationer om Scandic Nørreport her.

Om World Travel Award

World Travel Awards blev etableret i 1993 med henblik på at anerkende, belønne og fejre ekspertise på tværs af alle sektorer i turistindustrien. I dag anerkendes WTA-mærket globalt som det ultimative kvalitetsmærke, hvor vinderne sætter branchestandarden. Læs mere om World Travel Awards her.