SMS-fakturering med Connect: så nemt, at over 20 % betaler med det samme

Report this content

Connect tilbyder en simpel og effektiv løsning til fakturering via sms, med over 20 % af kunderne, der betaler med det samme. Ved at tilbyde Mobile Invoice muliggør tjenesten, at kunderne kan betale deres fakturaer hurtigt og bekvemt via mobilen, hvilket forbedrer kundeoplevelsen og styrker kunderelationerne, samtidig med at det reducerer kredittiderne og fremmer miljøvenlig virksomhed. Med en nordisk udrulning planlagt stræber Connect efter at imødekomme forskellige virksomheders behov og tilbyde smidig og pålidelig sms-kommunikation til betalingsprocesser.

SMS fortsætter med at dominere markedet som den hurtigst voksende kanal til kommunikation og markedsføring, med en imponerende åbningsgrad på 98 procent. Det er tal, som ingen anden kanal kommer i nærheden af. Hos Sergel Connect, et forretningsområde inden for Sergel Group, tror vi stærkt på at effektivisere og forbedre kommunikationen omkring betalingsprocesser via sms. Efter succesfuldt at have tilbudt tjenesten Mobile Invoice i Sverige, udruller vi nu tjenesten, samt de øvrige Sergel Connect services i Danmark.

Connect understøtter betalingsprocesser ved at tilbyde tjenesten Mobile Invoice, eller mobilfaktura. Tjenesten muliggør blandt andet forudbetaling eller udsendelse af fakturapåmindelser via sms, men kan anvendes til alle typer af fakturering. Mobilfaktura giver kunderne mulighed for nemt og hurtigt at gennemføre deres betalinger direkte på mobilen med deres foretrukne betalingsmetode, og med mulighed for sikkert login, garanterer tjenesten at den rette person får adgang til fakturaen. Hele 20 procent af dem, der modtager en sms-faktura, betaler med det samme. Dette gør det ikke kun nemmere for kunderne at betale, men bidrager også til en positiv kundeoplevelse og styrker kundeforholdet.

Mange oplever det besværligt at håndtere betaling af deres regninger, selvom de med glæde vil betale dem. En mangfoldighed af rudekuverter, med varierende betalingsdatoer, sammen med digitale fakturaer via e-mail eller breve der ligger i digitale postkasser, samt lønninger, der udbetales sidst på måneden, kan føre til, at man glemmer eller simpelthen ikke lige får set en regning. Med sms-faktura er løsningen enkel. Det bliver stadig vigtigere at tilbyde kunderne smidige løsninger, hvilket ikke kun øger sandsynligheden for at modtage betaling hurtigere, men også reducerer mængden af kredit du giver. Mobilfaktura er også en mere bæredygtig løsning. Ved at reducere brugen af papir og transport bidrager tjenesten til en mere miljøvenlig virksomhed gennem reducerede udledning.

Med Mobile Invoice får I mulighed for at formulere korte beskeder med klare handlingsopfordringer, hvilket giver jeres kunder mulighed for at behandle betalinger direkte via beskeden. Kunden kan nås hvor som helst, når som helst. Indbetalingen sker nemt via et link i sms'en og med den betalingsmulighed, kunden foretrækker. Statistikken viser, at 90 procent af modtagerne klikker på linket inden for bare 45 minutter, hvilket understreger effektiviteten af at bruge sms som en kanal til fakturapåmindelser eller forudbetaling. Dette giver kunden fleksibilitet til at betale sin faktura med det samme, uanset om de er på vej til arbejde, hjemme i sofaen eller endda når de er ude og shoppe. Connect stræber efter at imødekomme forskellige målgruppers behov gennem forebyggende arbejde og fokus på betalingsprocesser. Det vi ser, er at enkelhed er nøglen til succes. Connect fortsætter sit arbejde med at hjælpe kunder med at få en højere betalingsrate. Med sms-fakturering bringes betalingshåndteringen ind i fremtiden, hvor smidighed og effektivitet er fundamentet for en positiv kundeoplevelse.

Udrulning i Norden
Sergel satser stort på udvidelsen til Norden, og Connect indleder nu sin nordiske udrulning. Connects tjenester har været succesfuldt etableret på det svenske marked i cirka et årti og vil nu blive tilbudt på det norske marked inden længe. Planen er også at inkludere Danmark og Finland i udrulningen på sigt. Denne plan giver mulighed for gradvist at introducere tjenesterne i hele Norden og give hvert marked den opmærksomhed, det fortjener.

"Udover mobilfakturering kan Connect tilbyde forskellige typer af sms-kommunikation, afhængigt af kundens ønsker. Dette kan ske enten via web interface eller API, hvilket muliggør direkte kommunikation fra jeres egne systemer som CRM og faktureringssystem," siger David Nilsson, Key Account Manager Sergel Connect.