Oslo Pensjonsforsikring vælger Vitec som leverandør af porteføljestyringssystem

Oslo Pensjonsforsikring har efter en grundig udvælgelsesproces valgt Vitecs porteføljestyringssystem PORTMAN til håndtering af aktiver på ca. 100 mia. NOK.

Oslo Pensjonsforsikring har lagt vægt på, at Vitec er en Nordisk leverandør med høj kompetence i Nordiske kapitalmarkedsforhold. Endvidere er Vitecs løsninger skalerbare med bred procesunderstøttelse i front, middle og back office, så Oslo Pensjonsforsikring omkostningseffektivt kan vokse.

”Vi oppfatter Vitec som en meget faglig kompentent, solid og dynamisk systemleverandør og samarbeidpartner, og en god match for oss”, siger leder for projektets styringsgruppe Mette Cecilie Skaug.

Vitecs PORTMANs produkt er en markedskonform platform, med muligheden for at tilføje forskellige moduler i takt med at behov og krav løbende ændrer sig i et dynamisk marked. Løsningen leveres som Software-as-a-Service (SaaS).

Vi er glade for at udvide vores engagement i pensionssegmentet i Norge, med denne større og væsentlige aftale. Vi er stolte over at Oslo Pensjonsforsikring køber ind på Vitecs forretningsmodel med fokus på partnerskab, gennemsigtighed og langsigtet samarbejde, udtaler Mikkel Rahbek Brunse, Interim CEO Vitec Aloc A/S.

Oslo Pensjonsforsikring AS

Oslo Pensjonsforsikring er et livsforsikringsselskab, der også varetager skadeforsikring, og er ejet af Oslo kommune. Selskapet er blant de største ikke-statlige kapitalforvalterne i Norge.

Målet er at holde kundernes forsikringsomkostninger så lave som mulig ved effektiv drift, god kapitalforvaltning og målrettet skadeforebyggende arbejde.

Vitec Aloc A/S

Vitec Aloc A/S er en del af den nordiske softwarekoncern Vitec Software Group AB (publ). Vitec tilbyder produkter, der opfylder alle professionelle krav til portefølje- og risikostyring, treasury og børshandel og de bruges af nogle af de mest succesrige virksomheder i markedet. Vores services dækker alt fra rådgivning og analyse, over integration og implementering til hosting.

For mere information kontakt: Mikkel Rahbek Brunse, Interim CEO Vitec Aloc A/S, telefon +45 6313 6160

Citat

Mikkel Rahbek Brunse, CEO Vitec Aloc A/S.