Voice Provider har fået en ordre på 6 mio. kr fra Rejseplanen A/S

Report this content

Voice Provider skriver en 4-årig aftale med Rejseplanen A/S, som er en landsdækkende service til oplysning om rejser med kollektiv trafik Hundredtusindvis af rejsende vil få mulighed for at anvende Rejseplanens stemmestyrede kundeservice, hvor de kan få information om afgangstider, rejserute og priser for rejser i Danmark.

Voice Provider vil i første omgang udvikle et stemmestyret system for at automatisere udvalgte dele af trafikselskabernes kundeservice. Systemet kan håndtere forespørgsler vedrørende køreplansinformation. Systemet har fuld CTI integration, hvilket betyder, at kunden viderestilles til et callcenter, hvis der opstår problemer i dialogen med taletjenesten. Kundeservicemedarbejderen, som modtager opkaldet, kan se den information, som det stemmestyrede system har fundet frem f.eks. rute, dato og tid. Opgaven er en helhedsløsning, som omfatter udvikling, drift samt løbende vedligeholdelse og kvalitetssikring af systemet. Voice Provider forbedrer samt effektiviserer virksomheders og myndigheders kundeservice, og med denne ordre styrker Voice Provider positionen som markedsleder i Skandinavien. ”Aflastning af kundecentre, forbedrede søgemuligheder for borgere uden eller med begrænset adgang til pc og internet, hensyntagen til synshandicappede og naturligvis muligheden for at dække et her-og-nu-behov hos brugerne af kollektiv trafik” nævnes af Lise Hammersdahl, udviklingschef hos Rejseplanen, som baggrund for at udbygge Rejseplanen med en ny kommunikationskanal. Rejseplanen A/S valgte Voice Provider fordi de i et EU-udbud leverede det mest attraktive tilbud. Desuden har vi meget gode referencer fra lignende tjenester i Skandinavien, siger Lise Hammersdahl, - Vi er stolte over at Rejseplanen valgte os som partner. Vi har tidligere etableret os som førende i Sverige og Norge, og nu er vi uden tvivl førende i Danmark, siger Bengt Persson, Adm. Dir. Voice Provider