WiMP bliver tilgænglig på Windows Phone

Microsoft præsenterer i disse dager lancering af sin nye Windows Phone. Musiktjenesten WiMP bliver tilgænglig som en af de første applikationer når operativsystemet lanceres, og vil inden kort tid være tilgængelig til mobile enheder som lanceres med Windows Phone 7.

WiMP til Windows Phones nye operativsystem Mango vil integrere WiMPs redaktionelle tjenester.

”Opsætningen på en Windows-telefon giver en rigtig god brugeroplevelse i WiMP. ”Metro”-systemet fremhæver vores unikke funktioner og det redaktionelle indhold på bedste vis. Dette gør det nemt at opdage både ny musik og gamle klassikere. Windows Phone er derfor en naturlig platform for os at være på, som vi har stor tro på,” siger Per Einar Dybvik fra WiMP.

"WiMP til Windows Phone 7 bør være et naturligt førstevalg for musikelskere og alle som er glade for musik. WiMP udnytter platformens styrker og dens innovative brugerflade «Metro» til at skabe en unik brugeroplevelse, hvor musikken står i fokus". Siger Petter Merok, Teknologidirektør i Microsoft Norge.

WiMP er i hastig vækst og havde i slutningen af juni over 300.000 betalende kunder i fire lande. WiMP er en musikstreamingtjeneste ejet og drevet af Aspiro. Den er tilgængelig i Danmark, Norge og Sverige, samt i Portugal som en white label-service. WiMP fokuserer på at hjælpe brugerne til at finde vej i det enorme musikbibliotek, der er tilgængeligt gennem streaming. WiMP blev i juli kåret til verdens bedste musiktjeneste til Meffy Awards i London.

For mere information eller spørgsmål, venligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informationschef, kristin.eldnes@aspiro.com, 47 908 07 389, eller Thor Martin Jensen, talsmand for WiMP Danmark, 45 20 30 46 86, thor.martin.jensen@aspiro.com.

WiMP er en skandinavisk musikstreamingtjeneste leveret af Aspiro. WiMP er fri for reklame, og er baseret på betaling – for at sikre indtægter også til artister, rettighedshavere og musikselskaber. WiMP lægger vægt på at have en aktiv og lokal musikredaktion som blandt andet producerer anbefalinger og playlister. Det er også et mål at være best til dansk musik. WiMP er tilgængelig i forskellige versioner til computer, mobil, tablet og musikafspillere.Læs mere på www.wimp.dk