WiMP blir tilgjenglig på Windows Phone

Microsoft presenterer i dag Norgeslansering av Windows Phone på Mobile trender-fagdagen i Oslo. Musikktjenesten WiMP blir tilgjenglig som en av de første applikasjonene når operativsystemet lanseres, og vil innen kort tid være tilgjengelig for håndsett som lanseres med Windows Phone 7.

WiMP for Windows Phones nye operativsystem Mango vil preges av WiMPs redaksjonelle profil.

”Måten Windows-telefonen er laget på gir en veldig god brukeropplevelse i WiMP. «Metro»-systemet får fram våre unike fordeler og det redaksjonelle innholdet vårt på en god måte. Slik blir det lett å oppdage ny musikk og gamle klassikere. Windows Phone er derfor en naturlig plattform for oss å være på, som vi har stor tro på,” sier Per Einar Dybvik i WiMP.

”WiMP for Windows Phone 7 bør være et naturlig førstevalg for musikkelskere og alle som er glad i musikk. WiMP utnytter styrkene i plattformen og det innovative brukergrensesnittet «Metro» til å skape en unik brukeropplevelse der musikken står i fokus”, sier Petter Merok, Teknologidirektør i Microsoft Norge.

WiMP er i sterk vekst og hadde i slutten av juni over 300 000 betalende brukere i fire land, opp fra 100 000 ved årsskiftet. 700 000 norske Canal Digital-kunder får nå også tilbud om WiMP inkludert i sitt tv-abonnement. WiMP er tilgjengelig i Norge, Sverige og Danmark, samt i Portugal under et annet varmerke. WiMP fokuserer på å hjelpe brukerne å finne fram i det enorme musikkbiblioteket med millioner av låter. WiMP ble i juli kåret til verdens beste musikktjeneste på Meffy Awards i London.

For mer informasjon kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informasjonssjef Aspiro, tlf. 90807389, kristin.eldnes@aspiro.com

WiMP er en norsk musikkstreamingtjeneste levert av Aspiro og Platekompaniet. WiMP er fri for reklame, og er basert på betaling – for å sikre inntekter også til artister, rettighetshavere og musikkselskap. WiMP legger vekt på å ha en aktiv og lokal redaksjon som blant annet produserer anbefalinger og spillelister. Det er også et mål å være best på norsk musikk. WiMP er tilgjengelig i ulike versjoner for datamaskin, mobil, nettbrett og nettverksradio.
Les mer på www.wimp.no