WiMP runder en milliard streams

I går aftes afspillede en norsk WiMP-bruger stream nummer 1 000 000 000. Nummeret, der blev afspillet er også norsk, og med sangeren og danseren Alexandra Joner, der er aktuel med singlen ”Sunrise”. Og det er denne sang, der i aftes fik æren af at blive WiMP-afspilning nummer en milliard.

”Dette er en sjov milepæl for WiMP. Vi er i kraftig vækst, og oplever at der bliver lyttet til stadigt mere musik. At det var en norsk artist og en norsk bruger, der stod for stream nummer en milliard, indikerer også, at WiMP foreløbig er størst i Norge. Vi håber selvfølgelig, at stream nummer to milliarder vil være dansk” siger Thor Martin Jensen, talsmand for WiMP.

Også i går blev regnskabstallene for første kvartal for Aspiro offentliggjort, og der stod det klart, at WiMPs omsætning siden samme kvartal sidste år næsten er tredoblet. Desuden blev det også offentliggjort, at 200.000 Canal Digital kunder i Norge nu er WiMP-brugere.

For mere information eller spørgsmål, venligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informationschef, kristin.eldnes@aspiro.com, 47 908 07 389, eller Thor Martin Jensen, talsmand for WiMP Danmark, 45 20 30 46 86, thor.martin.jensen@aspiro.com.

WiMP
WiMP er en skandinavisk musikstreamingtjeneste leveret af Aspiro. WiMP er fri for reklame, og er baseret på betaling – for at sikre indtægter også til artister, rettighedshavere og musikselskaber. WiMP lægger vægt på at have en aktiv og lokal musikredaktion som blandt andet producerer anbefalinger og playlister. Det er også et mål at være best til dansk musik. WiMPer tilgængelig i forskellige versioner til computer, mobil, tablet og musikafspillere.Læs mere på www.wimp.dk