Bioretec julkistaa uudistetun tieteellisen toimikuntansa, joka keskittyy edistämään ortopedisten implanttien innovaatioita

Bioretec Oy    Lehdistötiedote  16.8.2023 kello 9.00

Biohajoavien ortopedisten implanttien edelläkävijä Bioretec Oy on kehittänyt ja laajentanut arvostettua tieteellistä toimikuntaansa. Strategisten painopistealueidensa vahvistamiseksi Bioretec on koonnut arvostetun joukon keskeisiä asiantuntijalääkäreitä, jotka edustavat päivitetyn RemeOs™-portfolion kirurgista osaamista. Nämä huippuasiantuntijat ja kirurgit, jotka tunnetaan merkittävästä panoksestaan ortopedian ja lääketieteellisen tutkimuksen alalla, muodostavat Bioretecin tieteellisen neuvottelukunnan.

Nämä merkittävät kirurgit, jotka ovat erikoistuneet ortopedisiin traumoihin (Prof. Dr. Klaus Dresing[i],  Saksa ja Prof. Dr. Fan Liu[ii], Kiina), jalkaterä- ja nilkkakirurgiaan (Prof. Dr. Stefan Rammelt[iii], Saksa ja Dr. Robert Leland[iv], USA), lasten ortopedisiin traumoihin (Prof. Dr. Theddy Slongo[v], Sveitsi ja Dr. Verena Schreiber[vi], USA) sekä selkärangan kirurgiaan (Prof. Dr. Jeffrey Wang[vii], USA ja Dr. Richard Assaker[viii],  Ranska), on valittu huolellisesti Bioretecin arvovaltaiseen tieteelliseen toimikuntaan. Toimikunta on muutakin kuin vain joukko suuria nimiä, ja sillä on olennainen rooli yrityksen kliinisessä tuotekehityksessä, perehdytys- ja koulutusohjelmissa sekä kirurgiyhteisöjen sitouttamisessa.

Bioretec on valmis muuttamaan ortopedisen kirurgian käytäntöjä uudella huipputeknologiallaan. RemeOs™-tuotelinja tarjoaa uraauurtavan ratkaisun, jossa yhdistyy biohajoavuus, implantin lujuus ja suorituskyky. Tämä mullistava tekniikka takaa tehokkaan hoidon ja poistaa implanttien poistoleikkausten tarpeen, mikä parantaa potilaiden elämänlaatua ja vähentää terveydenhuollon kustannuksia.

Bioretecin omistautuminen huippuosaamiseen ulottuu yhtiön innovatiivisia tuotteita laajemmalle. Ottamalla asiantuntijalääkärit aktiivisesti mukaan markkinoille saattamista edeltäviin ja jälkeisiin prosesseihin, Bioretec takaa, että sen ratkaisut vastaavat lääketieteen ammattilaisten muuttuvia tarpeita ja odotuksia. Tämä yhteistyöhön perustuva lähestymistapa varmistaa, että kirurgit ja terveydenhuollon ammattilaiset pysyvät alan kehityksen kärjessä.

Tieteellinen toimikunta tekee tiivistä yhteistyötä Bioretecin johtoryhmän kanssa jakamalla  arvokasta näkemystään ja tietämystään yhtiön tutkimuksen, tuotekehityksen ja kliinisten strategioiden edistämiseksi. Heidän kollektiiviset näkemyksensä ja heidän vaikutusvaltansa lääketieteellisessä yhteisössä antavat Bioretecille mahdollisuuden rikkoa ortopedisten innovaatioiden rajoja, mikä hyödyttää viime kädessä potilaita maailmanlaajuisesti.

Bioretecin toimitusjohtaja Timo Lehtonen kiittää arvostetuilta kansainvälisiltä kirurgeilta saamastaan tuesta ja toteaa: "Bioretecille on erittäin tärkeää saada tukea eri alojen keskeisiltä mielipidevaikuttajilta. Siksi meille on suuri kunnia, että näin arvostettu kirurgien ryhmä luottaa Bioreteciin ja uuteen RemeOs™-tuotelinjaamme, joka luo uuden standardin ortopedian alalle. Toimikunnan kollektiivisen asiantuntemuksen avulla Bioretec pyrkii parantamaan merkittävästi kliinistä suorituskykyä ja potilaskokemusta. Heidän asiantuntemuksensa ja näkemyksensä yhdistyvät saumattomasti Bioretecin missioon parantaa potilaiden elämänlaatua innovatiivisilla ortopedisilla ratkaisuilla", Lehtonen jatkaa.

Timo Lehtonen, toimitusjohtaja, +358 50 433 8493
Johanna Salko, talousjohtaja, +358 40 754 8172

Yhtiö kehittää parhaillaan uutta RemeOs™-tuoteperhettä, joka perustuu uuden sukupolven vahvoihin, biohajoaviin materiaaleihin, magnesiumseokseen ja hybridikomposiittiin, joiden lujuus mahdollistaa entistä paremmat leikkaustulokset. RemeOs™-implantit hajoavat biologisesti ja korvautuvat luulla mahdollistaen murtuman paranemisen, jolloin implantin poistoleikkausta ei tarvita. Tuotteilla on mahdollista korvata titaani-implantit, jolloin hoitoyksiköissä voidaan saavuttaa tehokkaasti arvoperusteisen terveydenhuollon tavoitteet (Value-Based Healthcare) ja keskittyä potilaan hyötyyn. RemeOs™-tuoteperheen ensimmäiselle tuotteelle on saatu myyntilupa Yhdysvalloissa maaliskuussa 2023, ja Euroopassa CE-merkki arvioidaan saatavan vuoden 2023 aikana. Tämä avaa Bioretecille leikkaushoidon uudistajana yli 7 miljardin Yhdysvaltain dollarin globaalit, ortopedisten traumatuotteiden markkinat.

[i] Prof. Dr. Klaus Dresing (Chairman): Former Vice Director of the Department of Trauma Surgery, Orthopedics, and Plastic Surgery at Göttingen University Medical Center in Germany. Numerous earlier leadership positions in AO Foundation.

[ii] Prof. Dr. Fan Liu: Chief and Professor in the Department of Orthopedic Surgery at the Affiliated Hospital to Nantong University in China. Vice President of the Chinese Orthopedic Association and the Chinese Association of Orthopedic Surgeons.

[iii] Prof. Dr. Stefan Rammelt:  Professor and Head of the Foot & Ankle Section, University Center of Orthopaedics & Traumatology, University Hospital Carl Gustav Carus, Dresden, Germany. President, German Society of Biomaterials. Vice-President, German Foot & Ankle Society.

[iv] Dr. Robert Leland: Clinical Assistant Professor in the Department of Orthopedics at the University of Colorado, USA. Member of the Colorado Medical Society, American Orthopaedic Foot and Ankle Society, American Academy of Orthopaedic Surgeons, and AO Alumni.

[v] Dr. Verena Schreiber: Pediatric orthopedic surgeon at the Nicklaus Children’s Hospital Orthopedic, Sports Health, and Spine Institute, Miami, USA. Member of the Pediatric Orthopaedic Society of North America, Orthopaedic Research Society, Orthopaedic Trauma Association, American Academy of Orthopaedic Surgeons, American Academy for Cerebral Palsy and Developmental Medicine.

[vi] Prof. Dr. Theddy Slongo:  Head of Pediatric Surgery and Child Traumatology university hospital of Bern, Switzerland. Member and founder of AO Foundation’s Pediatric Expert Group and Chairman of the External Fixator expert group of AO Foundation

[vii] Prof. Dr. Jeffrey Wang: Professor of Orthopedic Surgery and Neurosurgery, Co-Director of the USC Spine Center, Los Angeles, USA. Numerous leadership roles in internationally respected medical organizations, including AO Spine, the North American Spine Society NASS, the Cervical Spine Research Society, the American Academy of Orthopedic Surgeons. a Second Medical Opinion Physician with the National Hockey League (NHL), and the National Hockey League Players' Association (NHLPA).

[viii] Prof. Dr. Richard Assaker: Professor of Neurosurgery at CHRU Lille, Hôpital Salengro in Lille, France. Member of the French Society of Neurosurgery, Member of the French Society of Spine Surgery, member of the Spine Societies of Europe SSE, Member of the North American Spine Societies NASS, Member of the International Educational Committee of the NASS, Chairman of the international education residents’ program.