Bioretec Oy: 580.000 uutta osaketta rekisteröity kaupparekisteriin

Bioretec Oy                         Yhtiötiedote                                               30.9.2021 klo 10.00 EEST

TÄMÄN TIEDOTTEEN SISÄLTÄMÄ TIETO EI OLE TARKOITETTU JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI SUORAAN TAI VÄLILLISESTI AUSTRALIASSA, ETELÄ-AFRIKASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA, KANADASSA, SINGAPORESSA TAI YHDYSVALLOISSA TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA LEVITTÄMINEN TAI JULKAISEMINEN OLISI LAINVAISTAISTA.

Bioretec Oy ("Bioretec" tai "Yhtiö") ilmoitti 27.9.2021 toteuttavansa institutionaalisille sijoittajille ja rajatulle joukolle muita sijoittajia suunnatun uusien osakkeiden ("Uudet Osakkeet") osakeannin ("Osakeanti"). Osakeannissa Yhtiö laski liikkeeseen yhteensä 580.000 Uutta Osaketta. Uudet Osakkeet on tänään rekisteröity Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin.

Uusien Osakkeiden rekisteröinnin seurauksena Yhtiön kaikkien rekisteröityjen osakkeiden lukumäärä on 13.986.371. Uudet Osakkeet lasketaan liikkeeseen arvo-osuusjärjestelmässä (ISIN-tunnus FI4000480454) arviolta tänään 30.9.2021. Tämän ja sijoittajien arvo-osuustileille rekisteröimisen jälkeen Uudet Osakkeet tuottavat osakkeenomistajan oikeudet Yhtiössä. Uusien Osakkeiden odotetaan olevan valmiina toimitettavaksi sijoittajille Euroclear Finland Oy:n kautta maksua vastaan arviolta 1.10.2021.Kaupankäynnin Uusilla Osakkeilla odotetaan alkavan Nasdaq First North Growth Market Finlandissa arviolta 1.10.2021.

Tärkeä huomautus

Tämän tiedotteen levittäminen voi olla lailla rajoitettua, ja henkilöiden, jotka saavat haltuunsa tässä tiedotteessa mainittuja asiakirjoja tai muita tietoja on hankittava tiedot näistä rajoituksista ja noudatettava niitä. Tämän tiedotteen sisältämiä tietoja ei ole tarkoitettu julkistettavaksi tai levitettäväksi, suoraan tai välillisesti, Australiassa, Etelä-Afrikassa, Hongkongissa, Japanissa, Kanadassa, Singaporessa tai Yhdysvalloissa tai missään muussa valtiossa, jossa levittäminen tai julkaiseminen olisi lainvastaista. Näiden rajoitusten noudattamatta jättäminen voi johtaa näiden maiden arvopaperilakien rikkomiseen. Tätä tiedotetta ei ole suunnattu eikä tarkoitettu levitettäväksi millekään henkilölle tai taholle tai käytettäväksi minkään henkilön tai tahon toimesta, jolla on kansalaisuus tai joka asuu tai oleskelee missä tahansa paikassa, osavaltiossa, maassa tai muulla alueella, jossa tällainen levittäminen, julkistaminen, saatavilla olo tai käyttäminen olisi lakien tai määräysten vastaista tai mikäli kyseisellä alueella vaaditaan rekisteröintejä tai lupia.

Tämä tiedote ei ole Esiteasetuksessa ((EU) 2017/1129) tarkoitettu esite eikä sellaisenaan tai osaksi muodosta eikä sitä tule pitää tarjouksena myydä tai tarjouspyyntönä ostaa, hankkia tai merkitä mitään arvopapereita tai kehotuksena sijoitustoimintaan ryhtymiseen.

Tämä tiedote on suunnattu vain henkilöille, (A) jotka ovat Yhdysvaltojen ulkopuolella; (B) joiden asuinvaltio on Euroopan talousalueen jäsenvaltiossa ja jotka ovat kokeneita sijoittajia (asetuksen (EU) 2017/1129 ("Esiteasetus") artiklan 2(1)(e) mukaan); ja (C) Yhdistyneen Kuningaskunnan osalta henkilöille, jotka ovat Esiteasetuksen artiklassa 2(1)(e) tarkoitettuja "Kokeneita sijoittajia", siten kuin se on osa Yhdistyneen kuningaskunnan kansallista lainsäädäntöä Euroopan Unionista eroamisesta 2018 säädetyn lain nojalla, (i) Ison-Britannian vuoden 2000 rahoituspalvelu- ja markkinalain (Financial Services and Markets Act), vuoden 2005 määräyksen ("Määräys") 19 (5) artiklan (Financial Promotion) mukaisia sijoitusalan ammattilaisia tai (ii) korkean varallisuusaseman yhtiöitä (high net worth entity); ja (iii) muita Määräyksen 49(2) artiklan mukaisia henkilöitä, joille asiakirja voidaan laillisesti tiedottaa (kaikki tällaiset henkilöt yhdessä "Asiaankuuluvat tahot"). Kaikki tässä tiedotteessa mainitut arvopaperit on tarkoitettu vain, ja jokainen kutsu, tarjous tai sopimus merkitä, ostaa tai muutoin hankkia sanottuja arvopapereita tullaan tekemään ainoastaan Asiaankuuluville tahoille. Kenenkään, joka ei ole Asiaankuuluva taho, ei tule toimia tämän tiedotteen perusteella.

Tämä tiedote ei ole arvopapereiden myyntitarjous Yhdysvalloissa. Osakkeita ei saa tarjota tai myydä Yhdysvalloissa ilman rekisteröintiä tai rekisteröintiä koskevaa poikkeusta Yhdysvaltojen vuoden 1933 arvopaperilain (U.S. Securities Act 1933, muutoksineen) mukaisesti. Yhtiö ei ole rekisteröinyt, eikä sen tarkoituksena ole rekisteröidä, mitään osaa mahdollisesta tarjouksesta Yhdysvalloissa, eikä sen tarkoituksena ole tarjota arvopapereita yleisölle Yhdysvalloissa.

Timo Lehtonen, toimitusjohtaja, p. +358 50 433 8493

Johanna Salko, talousjohtaja, p. +358 40 754 8172

Nordic Certified Adviser AB, p. +46 70 551 67 29

Bioretecin tavoitteena on edistää paranemista traumaleikkausten ja ortopedisten leikkausten jälkeen. Bioretecillä on ainutlaatuinen ymmärrys biohajoavista lääketieteellisistä implanteista, jotka auttavat kudosta kasvamaan leikkauksen jälkeen ja poistavat tarpeen implanttien poistoleikkauksille. Bioretecin biohajoavia polymeerituotteita käytetään maailmanlaajuisesti, ja Yhtiön tarkoituksena on tuoda markkinoille uusi innovatiivisten implanttien tuoteperhe, joka perustuu ainutlaatuiseen biohajoavaan RemeOsTM-metalliseokseen. RemeOsTM-tuoteperhe on suunniteltu vastaamaan lääketieteelliseen tarpeeseen vaativista kuormaa kantavista sovellutuksista ja helpottamaan kirurgien saumatonta siirtymistä pois perinteisten titaanista valmistettujen implanttien käytöstä. Better healing – Better life, parempi paraneminen – parempi elämä.