Bioretec Oy:n taloudellisen tiedottamisen aikataulu vuonna 2024 sekä päivityksiä tiedonantopolitiikkaan

Bioretec Oy   Yhtiötiedote    11.12.2023 kello 17.15

Jatkossa Bioretec julkaisee tilinpäätöstiedotteen ja puolivuosikatsauksen lisäksi liiketoimintakatsaukset tammi–maaliskuulta ja tammi–syyskuulta. Bioretec Oy on tältä osin päivittänyt tiedonantopolitiikkansa, jossa kuvataan ne yleiset toimintaperiaatteet ja menettelytavat, joita yhtiö noudattaa viestinnässään pääomamarkkinoiden ja talousmedian kanssa.

Päivitetty tiedonantopolitiikka on saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://bioretec.com/investors/investors-suomeksi/sijoittajasuhteet/tiedonantopolitiikka.

Bioretec Oy:n taloudellisen tiedottamisen aikataulu vuonna 2024

Bioretec julkaisee vuonna 2024 seuraavat taloudelliset katsaukset:

• tilinpäätöstiedote tammi–joulukuulta 2023 perjantaina 16.2.2024
  • vuosikertomus vuodelta 2023 viimeistään viikolla 11/2024 (11.3.2024 alkavalla viikolla)
  • liiketoimintakatsaus tammi–maaliskuulta 2024 torstaina 16.5.2024
  • puolivuosikatsaus tammi–kesäkuulta 2024 torstaina 15.8.2024
  • liiketoimintakatsaus tammi–syyskuulta 2024 torstaina 14.11.2024

Vuosikertomus sisältää hallituksen toimintakertomuksen, konsernin ja emoyhtiön tilinpäätöksen sekä tilintarkastuskertomuksen tilikaudelta 1.1.–31.12.2023.

Tiedotteet ovat luettavissa yhtiön kotisivuilla osoitteessa https://bioretec.com/investors/investors-suomeksi/raportit-ja-esitykset.

Bioretec Oy:n varsinainen yhtiökokous on suunniteltu pidettäväksi perjantaina 26.4.2024. Yhtiön hallitus kutsuu yhtiökokouksen koolle erikseen myöhemmin.

Lisätietoja antavat

Timo Lehtonen, toimitusjohtaja, +358 50 433 8493
Johanna Salko, talousjohtaja, +358 40 754 8172

Hyväksytty neuvonantaja

Tietoja Bioretecistä

Yhtiö kehittää parhaillaan uutta RemeOs™-tuoteperhettä, joka perustuu uuden sukupolven vahvoihin, biohajoaviin materiaaleihin, magnesiumseokseen ja hybridikomposiittiin, joiden lujuus mahdollistaa entistä paremmat leikkaustulokset. RemeOs™-implantit hajoavat biologisesti ja korvautuvat luulla mahdollistaen murtuman paranemisen, jolloin implantin poistoleikkausta ei tarvita. Tuotteilla on mahdollista korvata titaani-implantit, jolloin hoitoyksiköissä voidaan saavuttaa tehokkaasti arvoperusteisen terveydenhuollon tavoitteet (Value-Based Healthcare) ja keskittyä potilaan hyötyyn. RemeOs™-tuoteperheen ensimmäiselle tuotteelle on saatu myyntilupa Yhdysvalloissa maaliskuussa 2023, ja Euroopassa CE-merkki arvioidaan saatavan vuoden 2024 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Tämä avaa Bioretecille leikkaushoidon uudistajana yli 7 miljardin Yhdysvaltain dollarin globaalit ortopedisten traumatuotteiden markkinat.