Entinen Yhdysvaltain Valkoisen talon kirurgi ja FDA:n lääketieteelinen asiantuntija liittyy Bioretec -tiimiin

Bioretec Oy    Lehdistötiedote        16.5.2023 kello 10.00

Biohajoavien ortopedisten implanttien edelläkävijä Bioretec Oy tiedottaa, että tohtori Jeremy Dublon liittyy Bioretecin tiimiin tukemaan yhtiön kaupallistamisstrategiaa Yhdysvalloissa kliinisestä ja regulatiivisesta näkökulmasta. Dr. Dublon liittyy Bioretec -tiimiin Regulatory Advisorina.

Dr. Dublon on valtuutettu jalkakirurgi, joka on erikoistunut diagnosoimaan ja hoitamaan kaikenikäisten potilaiden jalan ja nilkan alueen sairauksia ja vammoja. Lisäksi hän on erikoistunut jalan ja nilkan alueen kirurgisten ja ortopedisten tuotteiden ja menetelmien perehdyttämiseen ja koulutukseen. Aiemmin tohtori Dublon työskenteli Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkevirastossa (FDA) arviointivaliokunnan lääketieteellisenä asiantuntijana ortopedisten lääkinnällisten laitteiden yksikössä. Lisäksi hän on toiminut apulaispalvelupäällikkönä Walter Reedin kansallisessa sotilaslääketieteellisessä sairaalassa, jossa hän johti jalkaterapian osastoa ja toimi Valkoisen talon lääketieteellisenä konsulttina ja presidentin kirurgina.

Bioretecin neuvonantajana Dr. Dublon tukee laaja-alaisesti yrityksen RemeOs™-traumaruuvituotteen lanseerausta, indikaatioiden laajentamista ja kaupallistamista kliinisestä ja regulatiivisestä näkökulmasta.

"Toivotamme tiimiimme lämpimästi tervetulleeksi tohtori Dublonin, jolla on kattava kokemus ortopedian alalta. Hänen kliininen asiantuntemuksensa jalka- ja nilkkakirurgiassa sekä vahva osaaminen Yhdysvaltain rekisteröintiprosesseista tukevat vahvasti tulevaa menestystämme Yhdysvaltojen laajoilla markkinoilla," sanoo Timo Lehtonen, Bioretecin toimitusjohtaja.

Timo Lehtonen, toimitusjohtaja, +358 50 433 8493

Yhtiö kehittää parhaillaan uutta RemeOs™-tuoteperhettä, joka perustuu uuden sukupolven vahvoihin, biohajoaviin materiaaleihin, magnesiumseokseen ja hybridikomposiittiin, joiden lujuus mahdollistaa entistä paremmat leikkaustulokset. RemeOs™-implantit hajoavat biologisesti ja korvautuvat luulla mahdollistaen murtuman paranemisen, jolloin implantin poistoleikkausta ei tarvita. Tuotteilla on mahdollista korvata titaani-implantit, jolloin hoitoyksiköissä voidaan saavuttaa tehokkaasti arvoperusteisen terveydenhuollon tavoitteet (Value-Based Healthcare) ja keskittyä potilaan hyötyyn. RemeOs™-tuoteperheen ensimmäiselle tuotteelle on saatu myyntilupa Yhdysvalloissa maaliskuussa 2023, ja Euroopassa CE-merkki arvioidaan saatavan vuoden 2023 aikana. Tämä avaa Bioretecille leikkaushoidon uudistajana yli 7 miljardin Yhdysvaltain dollarin globaalit, ortopedisten traumatuotteiden markkinat.