Sisäpiiritieto: Bioretec päivittää taloudellisia tavoitteitaan

Bioretec Oy  Yhtiötiedote 4.10.2024 kello 14:31

Bioretec Oy tiedotti tänään 4.10.2024, että Bioretecin hallitus oli päättänyt päivittää yhtiön tuotekehitysstrategiaa nopeuttamalla RemeOs™ -selkärangan luudutusimplantin tuotekehitystä Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkeviraston 14.3.2024 myöntämän Breakthrough Device Designation -statuksen seurauksena.

RemeOs™ -selkärangan luudutusimplantin tuotekehityksen nopeuttamisen seurauksena Bioretecin hallitus on tänään päivittänyt Bioretecin taloudelliset tavoitteet seuraavasti:

• 65 miljoonan euron liikevaihdon saavuttaminen vuoden 2028 loppuun mennessä ja yli 100 miljoonan euron liikevaihdon saavuttaminen vuoden 2030 loppuun mennessä (aikaisempi tavoite: 62 miljoonaa euroa vuoden 2027 loppuun mennessä); ja
  • positiivisen liiketoiminnan kassavirran saavuttaminen vuoden 2027 loppuun mennessä (aikaisempi tavoite: vuoden 2026 loppuun mennessä).

Aiemmin ilmoitetut 62 miljoonan euron liikevaihtotavoite ja aikataulu positiivisen liiketoiminnan kassavirran saavuttamiseksi on muutettu johtuen RemeOs™-traumaruuvin myyntiluvan viivästymisestä Euroopassa. Myyntiluvan saaminen Euroopassa on loppuvaiheessa, mutta ilmoitetulta laitokselta ei ole tässä vaiheessa saatavilla tarkempaa tietoa tarkasta aikataulusta. RemeOs™ -selkärangan luudutusimplantin tuotekehityksen nopeuttamisen myötä liikevaihdon kasvun odotetaan olevan nopeampaa vuodesta 2028 alkaen.

Alan Donze, Toimitusjohtaja, +1 619 977 5285, alan.donze@bioretec.com

Johanna Salko, Talousjohtaja, +358 40 754 8172, johanna.salko@bioretec.com

Yhtiö kehittää parhaillaan uutta RemeOs™-tuoteperhettä, joka perustuu uuden sukupolven vahvoihin, biohajoaviin materiaaleihin, magnesiumseokseen ja hybridikomposiittiin, joiden lujuus mahdollistaa entistä paremmat leikkaustulokset. RemeOs™-implantit hajoavat biologisesti ja korvautuvat luulla mahdollistaen murtuman paranemisen, jolloin implantin poistoleikkausta ei tarvita. Tuotteilla on mahdollista korvata titaani-implantit, jolloin hoitoyksiköissä voidaan saavuttaa tehokkaasti arvoperusteisen terveydenhuollon tavoitteet (Value-Based Healthcare) ja keskittyä potilaan hyötyyn. RemeOs™-tuoteperheen ensimmäiselle tuotteelle on saatu myyntilupa Yhdysvalloissa maaliskuussa 2023, ja Euroopassa CE-merkinnän hyväksyntäprosessi on käynnissä. Tämä avaa Bioretecille leikkaushoidon uudistajana yli 9 miljardin Yhdysvaltain dollarin globaalit ortopedisten trauma- ja selkärankatuotteiden markkinat.