Sisäpiiritieto: Bioretec solmii jakelusopimuksen Yhdysvaltojen markkinoille Spartan Medicalin kanssa RemeOs™ -ruuveista

Bioretec Oy    Sisäpiiritieto    12.9.2023 klo 7.00

Biohajoavien ortopedisten implanttien edelläkävijä Bioretec Oy on allekirjoittanut jakelusopimuksen Yhdysvaltain markkinoille Spartan Medical Inc. -yhtiön kanssa. Sopimus kattaa biohajoavasta, yhtiön omasta metalliseoksesta valmistetut innovatiiviset RemeOs™-ruuvit, joille Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkevirasto myönsi maaliskuussa 2023 myyntiluvan. Jakelusopimuksen allekirjoittaminen käynnistää RemeOs™-ruuvien lanseerauksen Yhdysvalloissa, joka on maailman suurin ortopedinen markkina.

Sopimuksen myötä Bioretec aloittaa RemeOs™-ruuvin kontrolloidun lanseerauksen strategisesti valituissa huipputason akateemisissa keskuksissa. Lisäksi jakelusopimus luo mahdollisuuden RemeOs™-ruuvien pääsylle Yhdysvaltain puolustusministeriön ja veteraanihallinnon laajalle terveydenhuollon markkinalle.

"Spartan Medicalin näkemys uusien tuotteiden kaupallistamisesta ortopedian markkinoille vastaa erinomaisesti Bioretecin visiota RemeOs™ -ruuvien kontrolloidun lanseerauksen tärkeydestä, jota pidämme olennaisena tekijänä tuotteen laajan käyttöönoton ja tulevan markkinoilla menestymisen varmistamiseksi. Jakelijakumppanin valinta on edellyttänyt huolellista arviointia. Prosessin aikana on käyty läpi eri vaihtoehtoja kansainvälisistä teollisista toimijoista kansallisen tason jakelijoihin, ja harkinnassa on ollut jopa useiden paikallisten jakelijoiden käyttö. Eri vaihtoehtojen puntaroinnin jälkeen allekirjoitettu jakelusopimus on uusi askel eteenpäin, ja olemme iloisia voidessamme aloittaa kaupallisen yhteistyömme Spartan Medicalin kanssa ensimmäisten toimitusten myötä", kommentoi Bioretecin toimitusjohtaja Timo Lehtonen.

"Kun terveydenhuollon ammattilaiset etsivät innovatiivisia, parhaita lääketieteellisiä teknologioita, voin ylpeänä sanoa, että he tulevat luoksemme", sanoo Vince Proffitt, Spartan Medicalin pääjohtaja. "Tämä johtuu siitä, että me jakelemme vain teknologioita, joiden tiedämme parantavan potilaiden hoitotuloksia ja muuttavan terveydenhuoltoalaa. Bioretecin innovatiiviset RemeOs™-ruuvit ovat yksi niistä teknologioista... yksinkertaisesti sanottuna alan käytäntöjen muuttaja."

Bioretecin kaupallistamisstrategiaan kuuluu myös yhteistyö paikallisten mielipidevaikuttajien kanssa, yhtiön tieteellisen toimikunnan aktiivinen osallistuminen ja laajan koulutus- ja perehdytysalustan hyödyntäminen valituissa akateemisissa keskuksissa. Tämän strategian tavoitteena on sitouttaa kirurgiyhteisön vaikutusvaltaiset jäsenet yhteistyöhön, kerätä Bioretecin liiketoiminnalle arvokasta tietoa tuotteen lanseerauksen jälkeen sekä lisätä tietoisuutta RemeOs™-ruuvien kliinisistä hyödyistä.

Timo Lehtonen, CEO, p. +358 50 433 8493
Johanna Salko, CFO, p. +358 40 754 8172

Hyväksytty neuvonantaja
Nordic Certified Adviser AB, p. +46 70 551 67 29

Yhtiö kehittää parhaillaan uutta RemeOs™-tuoteperhettä, joka perustuu uuden sukupolven vahvoihin, biohajoaviin materiaaleihin, magnesiumseokseen ja hybridikomposiittiin, joiden lujuus mahdollistaa entistä paremmat leikkaustulokset. RemeOs™-implantit hajoavat biologisesti ja korvautuvat luulla mahdollistaen murtuman paranemisen, jolloin implantin poistoleikkausta ei tarvita. Tuotteilla on mahdollista korvata titaani-implantit, jolloin hoitoyksiköissä voidaan saavuttaa tehokkaasti arvoperusteisen terveydenhuollon tavoitteet (Value-Based Healthcare) ja keskittyä potilaan hyötyyn. RemeOs™-tuoteperheen ensimmäiselle tuotteelle on saatu myyntilupa Yhdysvalloissa maaliskuussa 2023, ja Euroopassa CE-merkki arvioidaan saatavan vuoden 2023 aikana. Tämä avaa Bioretecille leikkaushoidon uudistajana yli 7 miljardin Yhdysvaltain dollarin globaalit ortopedisten traumatuotteiden markkinat.

Tietoa Spartan Medicalista

Spartan Medical on johtava innovatiivisten lääketieteellisten teknologioiden ja ratkaisujen toimittaja terveydenhuollon tarjoajille, valtion virastoille, kouluille, siviilisairaaloille ja poliklinikoille. Washington D.C:n lähellä sijaitseva yritys on hyväksytty Veterans Health Administrationin - Amerikan suurimman integroidun terveydenhuoltojärjestelmän - "ylimmän kategorian toimittajaksi". Spartan Medical on ollut sopimustoimittajana yli 700 liittovaltion sopimuksen parissa, ja yhtiö on palvellut satoja yksityisiä sairaanhoitolaitoksia ja kouluja ympäri maailmaa. Spartan Medicalin laaja verkosto ja toimialakokemus ovat tehneet siitä alan johtajan kaikissa organisaatioissa, jotka haluavat ostaa tai myydä innovatiivisia lääketieteellisiä teknologioita ja ratkaisuja.