Sisäpiiritieto: Bioretecin biohajoava RemeOs™ magnesiumseoskoostumus on saanut patentin Yhdysvaltain patenttivirastolta

Bioretec Oy   Sisäpiiritieto   21.3.2024 kello 19.00 EET

Biohajoavien ortopedisten implanttien edelläkävijä Bioretec Oy on saanut Yhdysvaltain patenttivirastolta patentin RemeOs™ magnesiumseoskoostumukselleen. Yhdysvaltain patenttivirasto tulee myöntämään ja julkaisemaan patentin yhtiön vahvistuksen jälkeen.

Hyväksytty patentti koskee RemeOs™ magnesium-kalsium-sinkkiseoksen koostumusta ortopedisissä implanteissa[1]. Patenttiin sisältyy myös RemeOs™ magnesiumseoksen käyttö kaikille potilasryhmille valmistettaessa ortopedisiä implantteja tai niiden osia. Patentoitua magnesiumseosmateriaalia käytetään Bioretecin RemeOs™ traumaruuveissa ja tulevissa tuoteperheissä.

Bioretec etenee nyt tämän hyväksytyn patentin hakuprosessissa kansainväliseen PCT-hakemukseen, joka kattaa Yhdysvaltojen ulkopuoliset alueet.

"Tämän patentin myöntäminen biohajoavalle RemeOs™-metallikoostumukselle Yhdysvalloissa, joka on tärkein kohdemarkkinamme, on olennainen osa IPR-strategiaamme ja RemeOs™-teknologian suojaa”, Bioretecin toimitusjohtaja Timo Lehtonen sanoo.

Timo Lehtonen, toimitusjohtaja, +358 50 433 8493
Johanna Salko, talousjohtaja, +358 40 754 8172

Hyväksytty neuvonantaja

Yhtiö kehittää parhaillaan uutta RemeOs™-tuoteperhettä, joka perustuu uuden sukupolven vahvoihin, biohajoaviin materiaaleihin, magnesiumseokseen ja hybridikomposiittiin, joiden lujuus mahdollistaa entistä paremmat leikkaustulokset. RemeOs™-implantit hajoavat biologisesti ja korvautuvat luulla mahdollistaen murtuman paranemisen, jolloin implantin poistoleikkausta ei tarvita. Tuotteilla on mahdollista korvata titaani-implantit, jolloin hoitoyksiköissä voidaan saavuttaa tehokkaasti arvoperusteisen terveydenhuollon tavoitteet (Value-Based Healthcare) ja keskittyä potilaan hyötyyn. RemeOs™-tuoteperheen ensimmäiselle tuotteelle on saatu myyntilupa Yhdysvalloissa maaliskuussa 2023, ja Euroopassa CE-merkki arvioidaan saatavan vuoden 2024 toisen vuosineljänneksen aikana. Tämä avaa Bioretecille leikkaushoidon uudistajana yli 7 miljardin Yhdysvaltain dollarin globaalit ortopedisten traumatuotteiden markkinat.

Better Healing – Better Life. www.bioretec.com.

[1] magnesiumseos, Ca alueella 0,550–0,700 paino-% ja Zn alueella 0,400–0,700 paino-%