Sisäpiiritieto: Bioretecin hallitus käynnistää uuden toimitusjohtajan rekrytointiprosessin

Bioretec Oy    Sisäpiiritieto    16.11.2023 kello 13.30

Biohajoavien ortopedisten implanttien edelläkävijä Bioretec Oy käynnistää uuden toimitusjohtajan rekrytointiprosessin, kun yhtiön nykyinen toimitusjohtaja Timo Lehtonen siirtyy uusiin tehtäviin yhtiössä. Hallitus ja Lehtonen ovat hyvässä yhteisymmärryksessä sopineet, perustuen yhteiseen visioon yhtiön tulevaisuudesta, että hallitus käynnistää uuden toimitusjohtajan rekrytointiprosessin. Uuden toimitusjohtajan tehtävänä on ohjata Bioretec seuraaviin kasvuvaiheisiin. Lehtonen jatkaa toimitusjohtajan tehtävässään hallituksen täydellä tuella, kunnes seuraaja on nimitetty, mikä varmistaa Yhtiön johtamisen vakauden ja jatkuvuuden.

Lehtosen toimikautena Bioretec on saavuttanut lukuisia virstanpylväitä, muun muassa Yhtiö on uudistanut luunmurtumien kirurgista hoitoa biohajoavilla metalli-implanteilla, joille FDA myönsi Yhdysvalloissa myyntiluvan ensimmäisenä biohajoavana magnesiumtuotteena, parantaen merkittävästi potilaiden toipumista ja elämänlaatua. Lisäksi hänen johdollaan Yhtiö on kasvanut kansainvälisesti jatkuvalla kaksinumeroisella liikevaihdon kehityksellä (%) ja vahvistanut asemaansa biohajoavien teknologioiden innovaattorina.

”On ollut kunnia johtaa Bioretecia vuodesta 2019 lähtien ja tukea yrityksen vahvaa sitoutumista dynaamiseen kasvuun. Koen, että tämä on sopiva hetki uudelle johtajalle jatkaa Yhtiön vision toteuttamista. Lämpimät kiitokseni johtoryhmällemme, hallitukselle ja osaavalle henkilökunnallemme, jonka yhteistyö on ollut olennainen osa onnistumistamme luumurtumien hoidon uudistamisessa ja potilaiden elämänlaadun parantamisessa”, sanoo Bioretecin toimitusjohtaja Timo Lehtonen.

Hallituksen puheenjohtaja Tomi Numminen toteaa: ”Hallitus ilmaisee kiitoksensa Timo Lehtoselle hänen vahvasta johtajuudestaan ja sitoutumisestaan. Uuden toimitusjohtajan valinnassa painopisteemme on löytää henkilö, jolla on syvällinen asiantuntemus kansainvälisen liiketoiminnan kasvun edistämisestä Bioretecin strategisten tavoitteiden mukaisesti.”

Tomi Numminen, hallituksen puheenjohtaja, p. +358 40 581 2132

Hyväksytty neuvonantaja

Nordic Certified Adviser AB, p. +46 70 551 6729

Yhtiö kehittää parhaillaan uutta RemeOs™-tuoteperhettä, joka perustuu uuden sukupolven vahvoihin, biohajoaviin materiaaleihin, magnesiumseokseen ja hybridikomposiittiin, joiden lujuus mahdollistaa entistä paremmat leikkaustulokset. RemeOs™-implantit hajoavat biologisesti ja korvautuvat luulla mahdollistaen murtuman paranemisen, jolloin implantin poistoleikkausta ei tarvita. Tuotteilla on mahdollista korvata titaani-implantit, jolloin hoitoyksiköissä voidaan saavuttaa tehokkaasti arvoperusteisen terveydenhuollon tavoitteet (Value-Based Healthcare) ja keskittyä potilaan hyötyyn. RemeOs™-tuoteperheen ensimmäiselle tuotteelle on saatu myyntilupa Yhdysvalloissa maaliskuussa 2023, ja Euroopassa CE-merkki arvioidaan saatavan vuoden 2024 ensimmäisen neljänneksen aikana. Tämä avaa Bioretecille leikkaushoidon uudistajana yli 7 miljardin Yhdysvaltain dollarin globaalit ortopedisten traumatuotteiden markkinat.